مجلس روسیه به راه اندازی اینترنت مستقل ملی رأی مثبت داد

به گزارش مجله بوشهری ها، نمایندگان مجلس دومای روسیه طرحی را با هدف ضمانت تداوم دسترسی کاربران به شبکه اینترنت ملی در صورت اقدامات خرابکارانه از سوی آمریکا به تصویب رساندند.

مجلس روسیه به راه اندازی اینترنت مستقل ملی رأی مثبت داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان مجلس سفلای روسیه (دوما) سه شنبه طرحی را به تصویب رساندند که هدف از آن تضمین دسترس پذیری کاربران به شبکه اینترنت ملی، در صورت قطع شدن ارتباط این کشور با شبکه جهانی وب در نتیجه حمله سایبری یا هر گونه اقدامات خرابکارانه دیگر است.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، در طرح جدید که برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب دیگر شاخه قانونگذاری روسیه هم برسد، تدابیری برای تداوم فعالیت اینترنت روسیه (رونِت) در برابر مداخلات خارجی و مقابله با تهدیدهای سایبری در نظر گرفته شده است.

طبق این گزارش، این طرح خواهان کاهش انتقال داده از کاربران اینترنت در روسیه به سرورهای خارج از این کشور است.

گروهی از قانونگذاران روسیه این طرح را دسامبر سال 2018، در واکنش به سند راهبرد سایبری ملی آمریکا تهیه کردند. واشنگتن در این سند، روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به کوشش برای انجام حملات سایبری علیه زیرساخت های آمریکا متهم نموده است.

نمایندگان مجلس روسیه می گویند در صورتی که تشدید تنش های مسکو و غرب موجب گردد آمریکا ارتباط آی پی های روسیه با شبکه جهانی وب را قطع کند ضروری است این کشور یک شبکه داخلی برای تضمین ارتباطات برخط میان کاربران روس داشته باشد.

با آنکه مسدود کردن دسترسی به اینترنت برای کل کاربران یک کشور مسبوق به سابقه نیست، کارشناسان می گویند انجام این کار از لحاظ فنی امکان پذیر است. شرکت آیکان که مدیریت اختصاص دامنه های کشورها را در اختیار دارد، در آمریکا ثبت شده است.

در متن این قانون آمده است سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری های اطلاعاتی و رسانه های جمعی مسئولیت انجام هماهنگی های لازم جهت تضمین فعالیت باثبات، ایمن و بی وقفه اینترنت در روسیه را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 93

به "مجلس روسیه به راه اندازی اینترنت مستقل ملی رأی مثبت داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس روسیه به راه اندازی اینترنت مستقل ملی رأی مثبت داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید