فرش دستبافبیدگینهزنجان شناسنامه دار شد

به گزارش مجله بوشهری ها، محسن جعفری در مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: در استان زنجان 500 بافنده فرش دستباف بیدگینه در استان زنجان فعالیت می نمایند و بیش از دو هزار متر مربع فرش بیدگینه بافته می گردد و بیش از 50 درصد صادر می گردد.

فرش دستبافبیدگینهزنجان شناسنامه دار شد

رئیس اداره فرش استان زنجان از شناسنامه دار شدن فرش دستباف بیدگینه در استان زنجان اطلاع داد و اظهار کرد: محل فراوری ،نام فرش و موادی که در فرش استفاده می گردد، فراوری کننده فرش و جنس تار و پود در شناسنامه درج می گردد و در صادرات فرش موثر است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرش استان زنجان به کشورهای خلیج فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان، ایتالیا و آمریکا صادر می گردد و کیفیت فرش دستباف استان بسیار خوب است.

جعفری تاکید نمود: طی سال 96 برنامه های خوبی برای توسعه صادرات فرش استان زنجان در دستور کار است و در این میان صادرات فرش زنجان توسعه خوبی خواهد داشت و از سال گذشته خنده به تارو پود فرش استان زنجان نشسته است.

وی گفت: خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید صادرات فرش زنجان رو به رشد است و حمایت لازم را از فرش بافان دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یاد آورشد: کیفیت فرش دستباف استان زنجان بسیار ارزشمند است و طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش ها می گردد.

جعفری به بیمه قالیبافان در استان زنجان اشاره نمود و اضافه کرد: در استان زنجان 8 هزار و 500 نفر بیمه قالی بافی هستند و دو هزار و 200 نفر هم بیمه صنایع دستی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 402

به "فرش دستبافبیدگینهزنجان شناسنامه دار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش دستبافبیدگینهزنجان شناسنامه دار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید