تور ارزان اروپا: روسیه دومین توربین خط لوله گاز اروپا را غیرفعال می نماید

به گزارش مجله بوشهری ها، شرکت گازپروم روسیه اظهار داشت که عملیات دومین توربین زیمنس در خط لوله گاز اروپا موسوم به نورد استریم 1 را متوقف خواهد نمود.

تور ارزان اروپا: روسیه دومین توربین خط لوله گاز اروپا را غیرفعال می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه گفت که عملیات دومین توربین زیمنس در خط لوله گاز اروپا موسوم به نورد استریم 1 را متوقف خواهد نمود.

روزنامه تجاری کومرسانت گزارش داد که در نتیجه این اقدام، اندازه صادرات گاز به وسیله خط لوله نورد استریم 1 از 27 ژوئیه از 33 میلیون متر مکعب در روز که معادل 20 درصد از ظرفیت خط لوله است، تجاوز نخواهد نمود.

گازپروم می گوید تصمیم برای غیر فعال کردن این توربین بر اساس شرایط فنی آن و این واقعیت گرفته شده است که تعمیرات اساسی روی آن انجام گردد.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور مالی آلمان اعلام نموده است که هیچ علت فنی برای کاهش عرضه گاز به وسیله خط لوله نورد استریم 1 وجود ندارد.

طبق گزارش قبلی کومرسانت، تعدادی از 9 توربین این خط لوله گاز در ایستگاه کمپرسور پورتووایا احتیاج به تعمیر دارند.

این روزنامه خاطرنشان می نماید که گازپروم هنوز مجوز تعمیرات بیشتر را نداده است و تعمیرات اساسی یک توربین حدود سه ماه طول کشید. توافقنامه مجوز فعلی به زیمنس انرژی اجازه می دهد تا قبل از خاتمه سال 2024 پنج توربین دیگر را برای تعمیر بپذیرد.

این تصمیم در پی اختلاف روسیه، کانادا و آلمان بر سر یک توربین زیمنس صورت گرفت که برای تعمیر به مونترال فرستاده شده بود و به علت تحریم های اتاوا علیه مسکو به موقع بازگردانده نشد. گازپروم این تاخیر را علت کاهش 60 درصدی جریان گاز به آلمان در ماه گذشته عنوان نمود.

کانادا انتها این قطعه را به آلمان فرستاد، جایی که در حال حاضر در انتظار ارسال به روسیه است.

گازپروم اوایل روز دوشنبه گفت که مدارکی که از کانادا و زیمنس در خصوص ارسال این توربین دریافت نموده است، سوالات مرتبط با تحریم ها را روشن ننموده است.

هفته گذشته، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، طی اظهاراتی تأکید کرد که برلین دیگر نمی تواند در خصوص تامین گاز به مسکو تکیه کند و گفت که استدلال روسیه مبنی بر اینکه تعویق ارسال توربین تعمیر شده زیمنس موجب قطع گازرسانی خط لوله استریم 1 شده، وی را قانع ننموده است.

مسکو روز دوشنبه این ادعا را رد کرد و دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که کاهش حجم عرضه گاز به علت مسائل فنی ناشی از تحریم های غرب بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2054

به "تور ارزان اروپا: روسیه دومین توربین خط لوله گاز اروپا را غیرفعال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: روسیه دومین توربین خط لوله گاز اروپا را غیرفعال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید