غذاهایی که فقط در بارسلون تجربه می شوند!

به گزارش مجله بوشهری ها، بارسلون به عنوان یکی از پایتخت های معروف شکم گردی اروپا به شمار رفته و پر از رستوران های بی نظیر، محصولات تازه و یک فرهنگ غذایی غنی است. در ادامه 5 تجربه عالی برای شکم گردان حرفه ای را معرفی نموده ایم که باید در صدر فهرست کارهای مهمتان طی بازدید از پایتخت کاتالونیا قرار دهید. این هیجانات خوشمزه از گردش در بازارهای رنگارنگ تا رستوران های عالی متغیر هستند.

غذاهایی که فقط در بارسلون تجربه می شوند!

1. توری در بازار رنگارنگ بوکریا

معروف ترین بازار مواد غذایی تازه بارسلون، با اختلاف زیادی از سایر رقبا، بازار بوکریا (Boqueria Market) یک بهشت واقعی شکم گردی است که البته در سال های اخیر به خاطر محبوبیتش اندکی آسیب هم متحمل شد. برای آن که گرفتار شلوغی نشوید و بتوانید از بهترین محصولات شامل غذای دریایی تازه تا ادویه های گوناگون انتخاب کنید، باید صبح زود به بازار برسید. می توانید برای گردشی غنی تر، به یکی از تورهای مجرب بازارگردی بپیوندید که توسط یک آشپز بومی اداره می شوند و در ادامه به شما طرز تهیه بعضی غذاهای سنتی اسپانیا را آموزش می دهند. اگر حوصله آشپزی ندارید، در یکی از رستوران های بازار نشسته و از غذاهای اصیل و خوشمزه امتحان کنید.

2. تجربه ای متفاوت به نام کلسوتادا

اگر روزهای تابستانی به استراحت و تفریح در سواحل بارسلون سپری می شوند، ماه های زمستان هم لذت های خاص خودشان را دارند که برای شکم گردان جشنی جذاب خواهد بود. کلسوت ها (calçot) فصلشان از ماه دسامبر تا آوریل بوده و گونه ای از پیازچه هستند که اهالی کاتالونیا عاشقشان بوده و هر وقت که موقعیتش دست بدهد از آن نمی گذرند. کلسوتادا را از پیازچه ای تهیه می نمایند که روی آتش تا حد سیاه شدن پوسته بیرونی کباب شده و سپس در سس قرمز تندی به نام رومسکو (romesco) فرو شده و مستقیماً خورده می گردد. در گذشته سنت بر این بود که کلسوتاداها را در بیرون از شهر بخورند؛ اما امروزه می توانید آن ها را در میادین عمومی شهر ببینید. دستانتان را برای کثیف شدن آماده کنید و از این خوراکی های خوشمزه و تند بخرید.

3. بازدید از اِل باری آدریا

اِل باری آدریا (elBarri Adrià) پنج بار توسط مجله رستوران به عنوان رستوران شماره یک دنیا معرفی گردید که خود یک رکوردشکنی است. اِل بویی (elBullí) یک رستوران سه ستاره میشلن بود که در ساحل براوا (Brava) قرار داشت و توسط یک آشپز بین المللی به نام فران آدریا (Ferran Adrià) در کنار برادرش اداره می شد. این رستوران از سال 2011 بسته شد؛ اما برادر مالک آن تعدادی رستوران دیگر در شهر افتتاح کرد که به ال باری آدریا یا محله آدریا معروف شدند. گوهر این تاج آشپزی، قطعاً تیکتس (Tickets) یک رستوران تاپاس پیشگام است که میزهایش خواستار بسیار زیادی در بارسلون دارند.

4. امتحان کردن پاتاتاس براواس در بار توماس

احتمالاً یکی از معروف ترین تاپاس های بارسلون، پاتاتاس براواس (patatas bravas) باشد که از سیب زمینی سرخ شده با سس ها و سبزی های معطر درست می گردد.اسم این تاپاس به معنی تنها شجاع می تواند است که می تواند حکایت از میزان تندی سس رویش داشته باشد. بعضی از مردم اعتقاد دارند که بهترین پاتاتاس براویاس های بارسلون را در بار توماس (Bar Tomás) می توان سفارش داد. شما هم می توانید این چالش را پذیرفته و بار توماس را که در محله گران قیمت ساریا (Sarrià) واقع شده، امتحان کنید.

5. تجدید قوا با یک اورچاتای تازه

سیروِنت (Sirvent) که در خیابان پر رفت و آمد مجلس واقع شده، یکی از بهترین نقاط بارسلون برای امتحان کردن اورچاتا (horchata)، بستنی و تورون (turrón) محسوب می گردد. اورچاتا یک نوشیدنی شیرین با ظاهری شبیه به شیر است که بافتی نرم و مخملی داشته و در آن چیزهای گوناگونی مانند کنجد یا مغزهای مختلف می ریزند. اگر در ماه های گرم سال به شهر سر بزنید، مردمی را می بینید که در حال نوشیدن اورچاتا هستند تا هم تجدید قوا نموده و هم از مواد مغذی اش لذت ببرند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1571

به "غذاهایی که فقط در بارسلون تجربه می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که فقط در بارسلون تجربه می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید