عمران خان و اردوغان درباره افغانستان رایزنی کردند

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دان، نخست وزیر پاکستان امروز آدینه در گفتگویی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه درباره مسایل مهم منطقه ای از جمله فرایند صلح افغانستان رایزنی کرد.

عمران خان و اردوغان درباره افغانستان رایزنی کردند

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

عمران خان نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره توسعه روابط دوجانبه همچنین در مورد مسایل منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات افغانستان تلفنی مصاحبه کردند.

به گزارش دان، دو طرف توافق کردند رایزنی های مستمر و سطح بالا میان پاکستان و ترکیه را با هدف تبدیل روابط دوجانبه به مشارکت مالی - استراتژیک ادامه دهند.

آنالیز موضوعات مورد علاقه از جمله فرایند صلح افغانستان که با اعلام برنامه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وارد مرحله جدیدی می گردد، مهمترین محور مصاحبهی مقامات پاکستانی و ترکیه ای بود.

عمران خان در این مصاحبهی تلفنی تاکید نمود: حل بحران داخلی افغانستان پیش از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بسیار لازم است.

این در حالیست که وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته جاری از برگزاری مصاحبههای صلح افغانستان در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) اطلاع داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: این نشست در استانبول برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در مصاحبههای صلح افغانستان شرکت خواهند کرد. سازمان دهندگان این نشست بر لزوم حمایت از حاکمیت مستقل و متحد افغانستان تاکید دارند. هدف اصلی کنفرانس صلح افغانستان در استانبول تسریع و تکمیل مذاکرات بین الافغانی در دوحه برای دستیابی به راهکار سیاسی عادلانه و پایدار است.

لازم به ذکر است که پیشتر قرار بود امروز آدینه (16 آوریل سال 2021) نشست مذکور برگزار گردد؛ اما طالبان از عدم آمادگی خود برای شرکت در آن اطلاع داده و خواهان به تعویق افتادن آن شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1533

به "عمران خان و اردوغان درباره افغانستان رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان و اردوغان درباره افغانستان رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید