جمهوریخواستار خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه شدند

به گزارش مجله بوشهری ها، جمهوریخواستار آمریکایی با محکوم کردن سیاست ترامپ در قبال سوریه خواستار اعمال تحریم های نابودکننده علیه ترکیه شدند.

جمهوریخواستار خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جمهوریخواستار آمریکایی روز چهارشنبه پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه، سیاست دونالد ترامپ در سوریه را محکوم کرده و برخی از آنها خواستار اعمال تحریم های نابودکننده علیه ترکیه شده اند.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه که معمولا از ترامپ حمایت می کند، بارها از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه انتقاد کرده و اکنون با همراهی کریس وان هولن سناتور دموکرات، طرحی را برای اعمال تحریم های شدید علیه ترکیه ارائه کرده است.

تحریم های پیشنهادی این 2 سناتور آمریکایی، دارایی های مقام های ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان را هدف قرار خواهد داد و محدودیت هایی را برای اعطای ویزا به مقام های ارشد دولت ترکیه اعمال خواهد کرد.

این تحریم ها همچنین شامل کسانی خواهد شد که مبادلات نظامی با ترکیه داشته باشند یا از تولید انرژی برای استفاده توسط نیروهای نظامی ترکیه حمایت کنند، این تحریمها همچنین مانع از اعطای کمک نظامی آمریکا به ترکیه خواهد شد.

ارتش ترکیه به همراه شورشیان سوری روز چهارشنبه عملیات نظامی همراه با حملات هوایی را در شمال شرق سوریه آغاز کرده اند.

اردوغان مدعی شده است که هدف از این عملیات نظامی، از بین بردن راهگذر ترور در طول مرزهای ترکیه است.

آنکارا کردهای سوری وای پی جی را یک سازمان تروریستی می داند و معتقد است که این گروه با کردهای پ ک ک در ارتباط است.

ولی بسکمک از اعضای کنگره و مقام های ارشد آمریکایی از کردهای سوری به خاطر همکاری با ایالات متحده در شکست تروریست های داعش حمایت می کنند.

برخی از سناتورهای جمهوریخواه نیز از تصمیم و سیاست های ترامپ در قبال سوریه به شدت انتقاد کرده اند. لیز چنی رئیس کنفرانس جمهوریخواه مجلس کنندگان آمریکا در این باره گفت: تصمیم ترامپ تبعات قابل پیش بینی به همراه خواهد داشت. این اقدام ترامپ به دشمنان آمریکا یعنی روسیه، ایران و ترکیه کمک خواهد کرد. کنندگان قطعا به این اقدام ترامپ واکنش نشان می دهند.

سوزان کالینز دیگر سناتور آمریکایی نیز گفت: این یک تصمیم غیر هوشمندانه و وحشتناک است. امروز شاهد تبعات این تصمیم هولناک هستیم. اگر گزارش های مربوط به حملات ترکیه به سوریه درست و دقیق باشد، نگران این هستم که متحدان کرد ما سلاخی شده و به قتل برسند.

لیندسی گراهام اضافه نمود: پیش بینی می کنم که تعداد سناتورهای جمهوریخواه برای حمایت از قانونی که هرگونه وتوی ترامپ را رد کند، کافی خواهد بود.

اگر چنین شود، این نخستین بار در دوره ریاست جمهوری ترامپ خواهد بود که وتوی رئیس جمهور از سوی کنگره رد می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 369

به "جمهوریخواستار خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواستار خواستار اعمال تحریم علیه ترکیه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید