شعارنویسی روی بنا تاریخی؛ خلاف عرف و قانون

به گزارش مجله بوشهری ها، رسول مشتاقان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد ضمن بیان این که مذهب و هیات های مذهبی داری جایگاه و ارزش خاص خود هستند، تاکید کرد: آئین های مذهبی و مراسم ویژه مذهبی دارای ارزش و جایگاه ویژه هستند که حتی در شهرستان میبد بعضی از این آیین های مذهبی نیز به ثبت میراث ملی رسیده و همگی آن را ارج می نهیم.

شعارنویسی روی بنا تاریخی؛ خلاف عرف و قانون

وی افزود: متاسفانه بعضی از حرکت ها به نام مذهب، تیشه به ریشه آثار و بناهای تاریخی می زند که ممکن است گاها این سهل انگاری ها را نتوان در آینده با ایجاد خسارت های که به جا می گذارد، جبران و میراث را برای نسل های بعدی هویدا کرد.

این مسئول با اشاره به این که ارزش مذهب در کشور و استان یزد از میراث فرهنگی با ارزش تر است، اظهار کرد: مخالف هر آن چه که آیین و مذهب اسلام و تشیع را سراپا نگه دارد، نیستیم اما باید به ارزش های مذهبی و ارزش های فرهنگی در کنار یکدیگر توجه شود.

وی افزود: دیوارنویسی و شعارنویسی قلعه مهرجرد که یک قلعه ای تاریخی و متعلق به دوره های زندیه و افشاریه در شهرستان میبد است به نام امام حسین و ائمه اطهار(ع) بسیار ناراحت کننده بود چرا که این حرکت ممکن است پیامدهای ناگواری برای دین و مذهب هم داشته باشد.

ایسنا نوشت، رئیس میراث فرهنگی میبد از مردم خواست با توجه به احترام به قوانین و مقررات هر شهر و هر نهاد، عزاداری ها و مراسمات مذهبی را به شکل خاص خود برگزار کنند و ارزش های دینی، مذهبی و فرهنگی در کنار هم شکل گیرد و با تکرار چنین ضد ارزش هایی، برخورد جدی شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1123

به "شعارنویسی روی بنا تاریخی؛ خلاف عرف و قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعارنویسی روی بنا تاریخی؛ خلاف عرف و قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید