سفیر چین در ایران: آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی داریم، خبری درباره تعویق بازی های آسیایی نشنیده ام

به گزارش مجله بوشهری ها، سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل کشورش برای میزبانی از مسابقات المپیک زمستانی 2022 پکن اطلاع داد.

سفیر چین در ایران: آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی داریم، خبری درباره تعویق بازی های آسیایی نشنیده ام

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، چنگ هوا در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2022 پکن گفت: این مراسم بسیار خوب و عالی بود. سال نوی سنتی چین هفته آینده فرا می رسد و المپیک زمستانی 2022 هم افتتاح خواهد شد. پکن آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی دارد و به کاروان ایران و همه ورزشکاران دنیا خوش آمد می گویم. آرزو می کنم آنها از مسابقات لذت ببرند و برترین عملکرد خود را داشته باشند.

وی با اشاره به تحریم المپیک زمستانی چین به وسیله چند کشور بیان نمود: به اقدامات بعضی کشورها برای سیاسی کردن ورزش و المپیک اشاره کردید. در هفته های گذشته مشاهده کردیم مقامات ایرانی و بعضی کارشناسان متخصص ایران با این اقدام مخالفت کردند. از حمایت ارزشمند مقامات و مردم ایران از برگزاری المپیک زمستانی پکن، صمیمانه تشکر می کنم.

سفیر چین در جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدابیر این کشور برای برگزاری المپیک زمستانی 2022 در سلامت کامل توضیح داد: شیوع کووید19 در کشورها به اتمام نرسیده و در ماه های گذشته، سویه اُمیکرون در کشورها شیوع یافته است. در المپیک زمستانی، اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در نظر گرفته ایم و کمیته سازماندهی المپیک زمستانی با کمیته بین المللی المپیک هماهنگی دارد.

هوا با بیان اینکه دفترچه آموزشی درباره پروتکل های بهداشتی تنظیم و اقدامات لازم اعلام شده است، گفت: با در نظر گرفتن این اقدامات می توانیم فضایی ایمن برای ورزشکاران و پرسنل حاضر در المپیک فراهم کنیم. مقامات کمیته بین المللی المپیک و مقامات سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده اند با این اقدامات، پکن ایمن ترین شهر دنیا در شیوع کروناست و امیدواریم ورزشکاران ایرانی در سلامت به سر ببرند. ما می توانیم سلامت و امنیت همه ورزشکاران المپیک زمستانی را حفظ کنیم.

وی درخصوص احتمال لغو بازی های آسیایی 2022 هانگژو اظهار داشت: ما علاوه بر المپیک زمستانی پکن، بازی های آسیایی را در هانگژو و مسابقات دانشجویان دنیا را در چنگدو برگزار می کنیم. کوشش ما بر این است که المپیک زمستانی را با همه توان خود برگزار کنیم. برای برگزاری بازی های آسیایی می توانیم از تجربه المپیک زمستانی استفاده کنیم. تا به امروز خبری درباره تعویق یا لغو بازی های آسیایی نشنیده ام. البته شنیده ام که ایران با کاروان بزرگی در بازی های آسیایی حاضر می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1925

به "سفیر چین در ایران: آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی داریم، خبری درباره تعویق بازی های آسیایی نشنیده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در ایران: آمادگی کامل را برای میزبانی المپیک زمستانی داریم، خبری درباره تعویق بازی های آسیایی نشنیده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید