سفارت روسیه تحریم های جدید کانادا را نادیده دریافت واقعیت نامید

به گزارش مجله بوشهری ها، سفارت روسیه در اوتاوا معتقد است، تحریم های کانادا علیه اتباع و شرکت های روسی به دلیل ساخت پل عظیم کریمه در این شبه جزیره کریمه، بی فایده بوده و تنها در مغایرت با حقوق بین المللی و نادیده دریافت واقعیات و انتخاب مردم این منطقه است.

سفارت روسیه تحریم های جدید کانادا را نادیده دریافت واقعیت نامید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در اوتاوا صبح امروز در بیانیه ای اظهار داشت که تحریم های دوباره دولت کانادا علیه روسیه، به دلیل شرایط شبه جزیره کریمه، هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و تنها در مغایرت با حقوق بین المللی و انسانی و نادیده دریافت واقعیات است.

در این بیانیه آمده است: تحریم های جدید کانادا علیه روسیه در رابطه با الحاق شبه جزیره کریمه و ساخت پل عظیم کریمه، مبتنی بر دروغ، تحریف تاریخ و نادیده دریافت واقعیات کنونی است.

سفارت روسیه تأکید کرد که هیچ تردیدی وجود ندارد که شبه جزیره کریمه دیگر بخشی از خاک فدراسیون روسیه است، چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم ساکن این منطقه در سال 2014 در همه پرسی آزاد و مسالمت آمیز به پیوستن به ترکیب کشور روسیه رأی مثبت دادند و این همه پرسی مطابق با حق مشخص سرنوشت ملت ها و بر اساس منشور سازمان ملل انجام گرفت.

شب گذشته دولت کانادا تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد و دو شخصیت حقیقی و چهار شرکت روسی که در ساخت پل کریمه مشارکت داشتند را به فرهست تحریم های خود علیه مسکو افزود.

مقامات اوتاوا معتقدند که طرف روسی حقوق مردم ساکن این منطقه را نقض نموده و بطور غیرقانونی شهروندان روس را در این شبه جزیره سکنا می دهد.

در این رابطه، سناتور سرگئی تسیکوف عضو کمیته امور بین الملل و نماینده مردم کریمه در شورای فدراسیون (سنای) روسیه در واکنش به این اقدام دولت کانادا یادآور شد که سیاست اعمال تحریم های کشورهای غربی، نوعی بیماری است و همانطور که در عوام گفته می گردد، نباید به آدم بیمار سخت گرفت. به گفته وی، به همین دلیل نیازی نیست که به چنین تحریم هایی، حتی واکنشی نشان دهیم. اقدامات کشورهای غربی، تغییری در واقعیات اتفاق افتاده نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1515

به "سفارت روسیه تحریم های جدید کانادا را نادیده دریافت واقعیت نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت روسیه تحریم های جدید کانادا را نادیده دریافت واقعیت نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید