ساماندهی واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه دربند

به گزارش مجله بوشهری ها، ساماندهی حریم گردشگری کوهستانی شهر تهران به منظور کاهش تخلفات واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه ها احتیاج به تدوین استراتژی برد برد دارد.

ساماندهی واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه دربند

جهت دریافت خدمات اجرای ساخت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

خبرنگاران/ زهرا کریمی : سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان این خبر گفت: ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم رودخانه ها مانند حریم رودخانه دربند موجب شده است بستر رودخانه ها از بین برود. به همین منظور باید سریع تر ساماندهی رستوران ها و فضاهای تفریحی در حاشیه رودخانه دربند در دستور کار قرار گیرد. زیرا عمده این رستوران ها به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده اند و باید مسئولان اصلی در حریم تهران نقش خود را به درستی انجام دهند.

وی اضافه نمود: بارها شهرداری تهران با توجه به اجرای مسئولیت های خود برای تخریب این رستوران ها اقدام به اخذ رأی قلع و قمع نموده است. اما مالکان با شکایت به دیوان عدالت اداری رأی توقف حکم شهرداری را دریافت نموده اند که این ناهماهنگی سبب شده شاهد رشد قارچ گونه این رستوران ها و تجاوز بیشتر آنها به حریم رودخانه باشیم. موسوی اضافه نمود: هدف ما ساماندهی است و قصد برخورد سلبی نداریم. چون مردم از این واحدهای صنفی استقبال می نمایند و از سوی دیگر معمولاً در هر واحد صنفی 10 تا 15نفر شاغل هستند. اما این واحدها، غیرمجاز و برخی با نقض حریم رودخانه، ناایمن هستند که باید با در نظر دریافت همه احتیاجها، این واحدها را ساماندهی کرد. این ساماندهی احتیاج به همکاری قوه قضاییه و سازمان های دیگر از جمله آب منطقه ای، آب و فاضلاب، وزارت راه و فرمانداری و استانداری دارد. او اضافه نمود: مدتی پیش با مجموعه های مرتبط جلسه ای برگزار کردیم و از آنها خواستیم که طرحی برای ساماندهی این فضا ارائه دهند تا بتوانیم حریم گردشگری تهران را به صورت استراتژی برد برد تدوین کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 723

به "ساماندهی واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه دربند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه دربند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید