زلزله ترکیه، کرمانشاه را نمی لرزاند

به گزارش مجله بوشهری ها، مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: هیچ روند غیرطبیعی در شرایط لرزه ای منطقه زاگرس و کرمانشاه بعد از زلزله ترکیه ایجاد نشده و گسل های این دو منطقه از هم مجزا هستند.

زلزله ترکیه، کرمانشاه را نمی لرزاند

به گزارش ایسنا، فرهاد فروزی با اشاره به شایعاتی که شب گذشته (17 بهمن) در فضای مجازی مبنی بر رسیدن امتداد گسل ترکیه به کرمانشاه و خطر وقوع زلزله در استان مطرح شده بود، این مباحث را نادرست و بدون پایه علمی دانست.

وی با بیان اینکه امتداد گسل ترکیه از کرمانشاه عبور نمی کند، اظهار کرد: زون گسلی آناتولی (ترکیه) و زون گسلی زاگرس کاملا از هم مجزا بوده و ساز و کار کانونی متفاوتی دارند. به علاوه فاصله این دو گسل از یکدیگر هم چیزی حدود 600 تا 700 کیلومتر است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از پایش و رصد دقیق فعالیت های لرزه ای استان و منطقه طی 24 ساعت گذشته و بعد از زلزله ترکیه یاد کرد و اضافه نمود: با اطلاعاتی که از ایستگاه های لرزه نگاری به دست آوردیم، هیچ روند غیرطبیعی در شرایط لرزه های استان کرمانشاه و منطقه زاگرس ایجاد نشده است.

به گفته فروزی، بر اساس آنالیز مداومی که انجام شده، زلزله ترکیه تا به امروز هیچ تاثیری بر روی فعل شدن زون گسلی در ایران و غرب کشور نداشته است.

وی از مردم خواست از توجه به شایعات در چنین شرایطی خودداری نموده و اطلاعات را از مراجع معتبر دریافت نمایند و اعلام نمود: معمولا پس از هر زلزله بزرگ بازار شایعات داغ می گردد و مشابه آنچه که برای کرمانشاه در فضای مجازی مطرح بود برای بعضی از شهر های دیگر ایران نیز عنوان شده که صحت ندارد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان وقوع زلزله هر لحظه وجود دارد، گفت: با این وجود تا به امروز حتی در پیشرفته ترین کشور های جهان نیز امکان پیش بینی زمان، مکان و قدرت دقیق زلزله وجود نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2154

به "زلزله ترکیه، کرمانشاه را نمی لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله ترکیه، کرمانشاه را نمی لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید