رگبار باران در 13 استان کشور

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران در 13 استان کشور طی امروز (22 مهر) خبر داد.

رگبار باران در 13 استان کشور

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با گذر موج ضعیفی از کشور طی امروز (22 مهرماه) به ویژه در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرقی کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

وی با بیان این که این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز پیش بینی می شود، شرح داد: از بعد ازظهر فردا (23 مهرماه) در جنوب و غرب فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر روز چهارشنبه (24 مهرماه) این شرایط در جنوب استان فارس، غرب هرمزگان و شمال بوشهر دور از انتظار نیست، شرح داد: از فردا تا اواخر هفته در سایر مناطق کشور جو پایدار است و آسمانی صاف پیش بینی می شود. همچنین در نوار شمالی کشور به طور نسبی دما افزایش پیدا می کند.

به گفته ضیاییان طی امروز (22 مهرماه) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می دهد که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در این مناطق به ویژه در منطقه زابل در پی دارد.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده شرح داد: استان تهران فردا (23 مهرماه) کمی ابری با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (24 مهر) نیز کمی ابری با افزایش دما با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 381

به "رگبار باران در 13 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران در 13 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید