رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا به وسیله سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه

به گزارش مجله بوشهری ها، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه از رهگیری یک هواپیمای شناسایی بوئینگ P-8 آمریکا به وسیله جنگنده های این کشور بر فراز دریای سیاه اطلاع داد.

رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا به وسیله سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که جنگنده های سوخو-30 این کشور هواپیمای گشت زنی چند منظوره P-8 نیروی هوایی ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری نموده است.

این مرکز در بیانیه ای خاطرنشان کرد، ایستگاههای راداری روسیه یک هدف هوایی که به مرزهای این کشور در دریای سیاه نزدیک شده بود را شناسایی کردند و جنگنده های واکنش سریع سوخو-30 ناوگان دریایی و پدفند دفاع هوایی این کشور وارد عمل شدند.

خدمه جنگنده های روسی این هدف را یک بوئینگ P-8 متعلق به ارتش آمریکا که بر فراز دریای سیاه مشغول پرواز بود شناسایی و گزارش کردند.

این بیانیه بعلاوه به واشنگتن هشدار داده است که به هیچ وجه حق ندارد حریم هوایی روسیه را نقض کند.

طی ماههای اخیر تحرکات کشورهای غربی در اطراف مرزهای روسیه باعث تشدید تنشها میان مسکو و غرب شده است.

روز گذشته سرگئی ریابکوف در واکنش به نقض حریم دریایی این کشور به وسیله یک ناوشکن انگلیسی تاکید نمود که مسکو می تواند به آن هایی که مرز روسیه را در دریای سیاه نقض می نمایند، حمله کند.

روز دوم تیرماه، علی رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناو جنگی دیفندر انگلیس وارد آب های کریمه که در قلمرو روسیه واقع شده است، شد.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از 20 جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب های کریمه، محاصره کردند و یک روز پس از ورود جنجالی ناو جنگی اچ ام اس دیفندر انگلیس به آب های سواحل کریمه، وزارت خارجه روسیه، دیبورا برونرت سفیر انگلیس در روسیه را احضار کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1664

به "رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا به وسیله سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا به وسیله سوخوهای روسی بر فراز دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید