هشدار سفارت ایران

به گزارش مجله بوشهری ها، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صدور بیانیه ای به هموطنان توصیه کرد که با مجوز فن آیدی (FAN ID) و در شرایط کرونایی به روسیه سفر نکنند، چون بلافاصله توسط پلیس مرزی در فرودگاه جلوی ورود آن ها به مسکو گرفته خواهد شد و دیپورت یا در فرودگاه سرگردان خواهند شد.

هشدار سفارت ایران

در این بیانیه که روز آدینه منتشر شد آمده است: در پی بروز بعضی مسائل برای شهروندان کشورمان در فرودگاه های مسکو، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، اطلاعیه ای به توضیح ذیل منتشر نموده است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به اطلاع شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به فدراسیون روسیه را دارند، می رساند: طبق اطلاعات واصله، بعضی از آژانس های مسافرتی در چند وقت گذشته مبادرت به فروش غیرقانونی بلیط و Fan ID برای تماشای مسابقات جام ملت های اروپا در سنت پترزبورگ به بعضی از شهروندان ایرانی نموده اند.

مرزبانی فرودگاه های روسیه با ادعای جعلی بودن Fan ID و اختصاص یک بلیط به چند نفر مانع ورود این عده از شهروندان به مسکو شده است. این امر با شیوع بیش تر ویروس کرونا در فدراسیون روسیه و اقدام غیر قانونی چند ایرانی در هفته گذشته جهت عبور از مرز روسیه به سمت اروپا، همزمان شده و در نتیجه مرزبانی فرودگاه های مسکو سخت گیری های خود جهت ورود مسافران ایرانی به روسیه را افزایش داده و در صدد بازگرداندن آنان به کشورمان شده اند.

این سفارت به محض اطلاع از این موضوع، در احقاق حقوق این افراد کوشش نموده و با پیگیری های مستمر، مانع از بازگرداندن تعداد زیادی ازآنان به کشورمان شده است. لکن مشکل بطور کامل حل نشده و هنوز افرادی در فرودگاه شرمیتووا بلاتکلیف باقی مانده و با احتمال بازگشت (دیپورت) به کشور روبرو هستند.

سفارت جمهوری اسلام ایران در فدراسیون روسیه به شهروندان عزیز ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، اکیدا توصیه می کند جهت اجتناب از معطلی و اخراج از روسیه، بعد از اخذ ویزا و مجوز ورود به روسیه (صادر شده از سوی ستاد مبارزه با کرونای روسیه) و اطمینان ازصحت اسناد و مدارک مذکور، مبادرت به سفر به روسیه کنند.

روز پنجشنبه حدود 180 نفر با پرواز شرکت ماهان و حدود 80 نفر نیز با همین مجوز به وسیله هوایپمای شرکت ایرفلوت روسیه به مسکو عزیمت کردند که در فرودگاه تمامی مسافران ماهان که با این نوع ویزا آمده بودند به تهران بازگشت داده شدند و مسافران هواپیمای ایرفلوت نیز به خاطر نداشتن پرواز برای تهران در فرودگاه سرگردان مانده اند.

فن آیدی (FAN ID) یک نوع برگه بارکد دار است که نقش ویزا را دارد و دولت روسیه برای شهروندان خارجی به منظور حضور در این کشور و تماشای بازی های جام جهانی 2018 مجوز صدور این مجوز را داده بود. در رقایت های جام ملت های اروپا 2021 شهر سنت پترزبورگ روسیه نیز یکی از میزبانان این مسابقات است و بعضی شهروندان ایرانی با هدف دیدن این بازی ها فریب شرکت های سودجو را خورده و با این مجوز روز گذشته به مسکو آمدند که در فرودگاه های مسکو به مشکل روبرو شدند و پلیس مرزی فرودگاه ان ها را به تهران بازگشت داد و بعضی نیز در فرودگاه سرگردان شدند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1627

به "هشدار سفارت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سفارت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید