رشد 5 درصدی شاخص در هفته دوم سال ، میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز 7 میلیون سهم گذشت

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش تجارت نیوز، شاخص کل بورس تهران در خاتمه دومین هفته معاملاتی سال نیز با 26 هزار و 391 واحدی (5 درصد) به سطح 547 هزار و 658 واحدی رسید تا دومین هفته صعودی خود را در سال جدید تجربه کند. این در حالی بود که در خاتمه این هفته که به دلیل تعطیلات خاتمه عید تنها 3 روز معاملاتی داشت، شاخص کل هم وزن نیز 6 درصد رشد داشت.

رشد 5 درصدی شاخص در هفته دوم سال ، میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز 7 میلیون سهم گذشت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در روز شنبه 9 فروردین شاخص کل بورس در حالی رشدی 2.2 درصدی را تجربه کرد که کل ارزش معاملات بورس در این روز 36 هزار و 429 میلیارد ریال بود. این در حالی بود که در روز شنبه 705 هزار و 20 معامله صورت گرفت که طی آن 5 میلیارد و 128 میلیون سهم جابجا شد. در روزی که ارزش خرید حقیقی ها بیش از 2 برابر حقوقی ها بود سه نماد وبلمت، غگل و ومعادن بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

دومین روز معاملاتی هفته نیز با صعودی چشمگیر همراه بود و در انتها روز شاخص کل با بیش از 13 هزار واحد رشد وارد کانال 532 هزارتایی شد. در این روز شاخص کل هم وزن نیز 2.8 درصد رشد داشت و تعداد معاملات از مرز یک میلیون و 142 مرتبه گذشت. طی این معاملات بیش از 8 میلیارد و 850 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 60 هزار و 168 میلیارد ریال دادوستد شد. در روز یکشنبه نیز حجم خرید حقیقی ها بیش از 72 درصد بود که در این میان وبملت، غگل و وتجارت به ترتیب با 2 هزارو 465، 2هزار و 456 و هزار و 779 میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات بورس را داشتند.

دوشنبه، آخرین روز معاملاتی هفته بود. در این روز اگر چه شاخص کل با افتی 3 هزار واحدی شروع به کار کرد اما در ادامه روندی صعودی به خود گرفت و توانست ضمن جبران افت، 2000 واحد نیز رشد داشته باشد. در این روز معاملات بورس به دلیل اختلال در هسته معاملاتی با نیم ساعت تاخیر شروع شد که این موضوع در محافل مختلف اعتراضات فراوانی را به همراه داشت. در این روز ارزش کل معاملات بورس بیش از 56 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به روز قبل افتی 5 هزار میلیاردی را نشان می داد. در جریان معاملات روز دوشنبه نماد ومعادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد حکشتی بیشترین تاثیر منفی را شاخص کل داشتند.

در انتها هفته ارزش کل معاملات این هفته در حالی از مرز 152 هزار میلیارد ریال گذشت که میانگین ارزش معاملات روزانه نزدیک 51 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته رشدی 55 درصدی داشته است. همچنین میانگین حجم معاملات روزانه نیز در انتها این هفته به 7 میلیارد و 299 میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته 63 درصد بیشتر شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 840

به "رشد 5 درصدی شاخص در هفته دوم سال ، میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز 7 میلیون سهم گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 5 درصدی شاخص در هفته دوم سال ، میانگین حجم معاملات روزانه بورس از مرز 7 میلیون سهم گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید