خطر صفر در بازگشایی مدارس وجود ندارد

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/خراسان رضوی دکتر رونان گلین در کوشش برای از بین بردن ترس در بین معلمان، والدین و دانش آموزان گفت: مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی می شوند.

خطر صفر در بازگشایی مدارس وجود ندارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش نیوز، وی در نامه سرگشاده به والدین، سرپرستان، معلمان و کارمندان مدرسه گفت: وی از نگرانی های آنان در خصوص بازگشایی مدارس ایرلند در این هفته بسیار مطلع است .

وی گفت: این نگرانی طبیعی است. اضطراب پس از یک دوره 6 ماهه که همه ما خود را با چالش های ناشی از کووید-19 سازگار کردیم، کاملا قابل انتظار است.

دکتر گلین خاطر نشان کرد: تصمیم برای بازگشایی مدارس چندان ساده گرفته نشده و براساس هدایت های سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) اتخاذ شده است.

وی اعلام کرد: این تصمیم همچنین براساس شواهد علمی در خصوص خطر کووید-19 در بچه ها مدرسه و کارکنان، تجربه سایر کشورهایی که قرنطینه نشدند و یا کشورهایی که مدارس را بازگشایی نموده اند، همچنین تجربه ایرلند در بازگشایی اردوگاه های تابستانی از ماه ژوئن گرفته شده است.

بسیاری از مدارس ابتدایی و متوسطه پس از 6 ماه تعطیلی در این هفته درهای خود را به روی کارکنان و دانش آموزان بازگشایی می نمایند و گزینه های خطر صفر برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

دکتر گلین اضافه نمود: نمی توان اهمیت مدارس را برای سلامتی و تندرستی بچه ها نادیده گرفت و خطر کووید-19 نسبت به آسیب واقعی ناشی از تعطیلی مداوم مدارس سنجیده شده است.

مدارس نقش اساسی در زندگی اجتماعی بچه ها بازی می نمایند، مدرسه جایی است که بچه ها آموزش می بینند، دوست می یابند، علاقه های خود را به اشتراک می گذارند، مهارت های اجتماعی مانند اعتماد به نفس و همدلی را می آموزند و در فعالیت های ورزشی و فرهنگی شرکت می نمایند.

البته، همچنان که ما در این همه گیری به راه خود ادامه می دهیم، هیچ گزینه خطر صفر برای بازگشایی مدارس یا در واقع در هیچ محیط دیگری وجود ندارد.

بنابراین، هدف این است تا آنجا که ممکن است با اطمینان از اجرای اقدامات بهداشت عمومی مانند فاصله فیزیکی، شستن دست ها و استفاده از ماسک در صورت لزوم، مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شوند.

وی گفت: مدارس در قلب جوامع قرار دارند و از والدین خواست تا نقشی اساسی در پایین نگه داشتن میزان انتقال کووید-19 در جامعه را داشته باشند.

دکتر گلین افزود: اگر همه ما تغییرات کوچکی در شیوه زندگی خود داشته باشیم، می توانیم باهم از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

درحالی که اگر کودک شما فقط دچار آبریزش بینی یا عطسه است، فرستادن او به مدرسه یا مراقبت از کودک مسئله ای ندارد، اما اگر شما نگران این هستید که کودک شما علائم کووید-19 را مانند تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس چشایی و بویایی دارد پس لطفا بچه ها را در خانه نگه دارید و با پزشک مشکل را مطرح کنید.

موارد کووید-19 طی روزها و هفته های آینده در میان بچه ها وجود خواهد داشت، همان طور که تا به امروز در این همه گیری وجود داشته است.

اما هنگامی که این اتفاق رخ دهد، گروه های بهداشت عمومی جوابگو خواهند بود و از نزدیک با مدرسه در ارتباط خواهند بود و اطمینان حاصل می نمایند که تمام اقدامات لازم برای محافظت از دانش آموزان و کارکنان مدرسه انجام می گردد.

مدیر ارشد پزشکی ایرلند هشدار داده است که از آنجا که این کشور درگیر بیماری همه گیر کووید-19 است، گزینه خطر صفر (هیچ موردی برای ابتلا به کرونا نیست) برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1133

به "خطر صفر در بازگشایی مدارس وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر صفر در بازگشایی مدارس وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید