تور هلند: گشتی در 13 جاذبه دیدنی در آمستردام هلند

به گزارش مجله بوشهری ها، جاذبه های آمستردام | Amsterdams Attractions

کشور هلند با طبیعت بی نظیرش یکی از برترین مقصدهایی است که می توانید برای سفر آن جا را انتخاب کنید. آمستردام مرکز این کشور یکی از شهرهایی است که هرگز از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. جاذبه های آمستردام را نمی توان محدود به دیدنی های طبیعی و یا تاریخی کرد بلکه همه آن ها در کنار یکدیگر روح این شهر را می سازند. پارک های طبیعی و بناهای تاریخی آن جایگاه موزه های بی نظیری هستند که بازدید از آن ها بسیار پیشنهاد می گردد. در ادامه با خبرنگاران باشید تا بعضی از جاذبه های آمستردام را با هم مرور کنیم.

تور هلند: گشتی در 13 جاذبه دیدنی در آمستردام هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

1- کانال بلت | The Canal Belt

مرکز آمستردام دارای چهار کانال آبی است که از قرن 17 به جای مانده اند. سیستم این کانال ها در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. این مسیرهای آبی به وسیله شهردار آمستردام ساخته شده اند به منظور اینکه سیستم انتقال آب شهر را بهبود بخشند. خانه های بیشماری در اینجا به وسیله این کانال ها آبرسانی می شوند که بعضی از آن ها قدمتشان به دوره رنسانس برمی گردد.

2- موزه اشتدلیک آمستردام | Stedelijk Museum Amsterdam

موزه اشتدلیک آمستردام یکی از مهمترین موزه های هنر مدرن و معاصر در دنیا می باشد که جایگاه هنرهایی از صد سال و یا بیشتر می باشد. این موزه به طور مداوم آثار مهم تازه و قدیمی را به مجموعه اش اضافه می نماید و در حال حاضر بالغ بر 90 هزار اثر در آن وجود دارند. نقاشی های نقاش معروف ون گوگ نیز در این موزه قابل مشاهده است.

3- وندلاپارک | Vondelpark

وندلاپارک را بدون شک می توان یکی از معروف ترین پارک ها و جاذبه های آمستردام دانست که در زمینی گسترده شده است که محله های اودوست (Oud-West) و اود زوید (Oud-Zuid) را از هم جدا می نماید. کافه ها، زمین های بازی، تئاتر روباز و مراتع سبز آن به دوست داشتنی بودن این پارک یاری می نمایند. شما می توانید برای یک پیک نیک نیم روزه اوقات خوشی را در اینجا سپری کنید.

4- سیناگوگ پرتغالی | The Portuguese Synagogue

در طول قرن 17 هزار مردم یهودی از پرتغال به علت شرایط نامساعد کشورشان به آمستردام مهاجرت می نمایند. آن ها به طور آزادانه می توانستند در هلند و در آمستردام زندگی نمایند و به مرور تاثیراتی بر روی فرهنگ و معماری این بخش از شهر گذاشتند. این مورد از جاذبه های آمستردام را می توانید جزو برنامه های سفرتان بگذارید.

5- میدان سد | Dam Square

زیرساخت های میدان سد به طور کلی از قرن 13 آغاز شد. زمانی که روستانشینانی که در کنار رودخانه های آمستدل زندگی می کردند تصمیم گرفتند که در بخش های شمالی رودخانه محلی را احداث نمایند. ساختمان های بسیار مهمی در اینجا در طول سال ها ساخته شد. تا جایی که امروزه این منطقه جایگاه کاخ سلطنتی آمستردام، بنای یادبود ملی و بناهای مهم دیگری می باشد.

6- ریکسمیوزیم | The Rijksmusuem

این موزه که احتمالا یکی از مهمترین موزه و جاذبه های کشور هلند است، بیش از 1 میلیون اثر مهم را در خود جای داده است. این مجموعه بزرگ شامل شاهکارهایی از شخصیت های بسیار معروفی نظیر ون گوگ، رامبرانت و ورمیر می باشد.

7- دِ اود کرک | De Oude Kerk

د اود کرک که قدیمی ترین ساختمان در آمستردام می باشد، با تاریخ این شهر پیوند خورده است. کلیسا در اصل متعلق به مقامات کاتولیک آمستردام بود، اما به وسیله کالوینیست ها در زمان اصلاحات مصادره شد و تبدیل به یک کلیسای پروتستان شد. امروزه فعالیت های فرهنگی و مراسم مذهبی متعددی در این کلیسا برگزار می گردد.

8- دِ هورتوس بوتانیکاس | De Hortus Botanicus

دِ هورتوس بوتانیکاس یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی در دنیا است و بیش از 6،000 گیاه گرمسیری را در خود جای داده است. در طول قرن هفدهم، باغ اصلی منبع گیاهان دارویی در آمستردام بود و به وسیله پزشکان و شیمیدانان شهر مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه گلخانه ها و سالن های متعدد آن برای مردم باز است و سالانه هزاران بازدید نماینده را جذب می نماید.

9- پته توچینسکی | Pathé Tuschinski

پته توچینسکی به علت طراحی بسیار فوق العاده اش به عناون زیباترین سینما و سالن تئاتر در دنیا شناخته می گردد. کل سالن با هنر تزیینی و هنر نو طراحی شده است و تلفیق بسیار خوب این دو هنر موجب شده است که ویژگی های هنری این بنا بسیار با ارزش گردد و به عنوان یک مکان با معماری خاص شناخته گردد.

10- ادام تورن | ADAM Toren

این برج بزرگ در ساحل شمالی آمستردام شامل چندین شرکت فرهنگی از جمله یک کافه زیرزمینی به نام شلتر، یک رستوران مجلل و بلندترین تاب معلق در اروپا است. ادام تورن از سال 2016 باز شده است و در حال حاضر بخش مهمی از منظره فرهنگی آمستردام به شمار میرود.

11- ناتورا آرتیس ماگیسترا | Natura Artis Magistra

این مورد از جاذبه های آمستردام که به باغ وحش آرتیس نیز معروف است، برای تقریبا 200 سال است که جایگاه حیوانات وحشی بزرگی می باشد. آرتیس علاوه بر ساکنان بزرگش، محلی است برای نگه داری میلیون ها میکروب و اولین باغ وحش دنیا است که به زندگی میکروبیولوژیکی اختصاص یافته است و به میکروپیا معروف شده است.

(موزه میکروب آمستردام)

12- موزه فیلم چشم | EYE Filmmuseum

از فاصله معینی نمای موزه فیلم تعیین است که یکی از طراحی های بسیار مدرن معماری محسوب می گردد. این بنای تاثیرگذار جایگاه پروژه های فرهنگی مهمی در رابطه با فیلم سازی می باشد و بعلاوه چندین سالن سینمای حرفه ای و مدرن را در خود جای داده است.

13- موزه ون گوگ | Van Gogh Museum

یکی دیگر از جاذبه های آمستردام که البته بسیار معروف هم می باشد موزه نقاش معروف ون گوگ است. این موزه بزرگترین مجموعه نقاشی های این هنرمند در دنیا را داراست و به طور مداوم نمایشگاه های از مستندهای زندگی این هنرمند را برگذار می نماید.

در کنار پروژه های حفاظتی و تحقیقاتی، این موزه بعلاوه به عنوان یک مرکز فرهنگی محسوب می گردد و رویدادهای مختلفی را در رابطه با موضوع آن برگذار می نماید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور هلند: گشتی در 13 جاذبه دیدنی در آمستردام هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: گشتی در 13 جاذبه دیدنی در آمستردام هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید