ترکیه یک میلیون آواره سوری را در منطقه امن اسکان می دهد

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس جمهور ترکیه از تصمیم خود برای اسکان یک میلیون پناهجوی سوری در منطقه امن بین دو شهر تل أبیض و رأس العین در شمال سوریه اطلاع داد.

ترکیه یک میلیون آواره سوری را در منطقه امن اسکان می دهد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت کشورش میخواهد حداقل یک میلیون آواره سوری را در محدوده موسوم به منطقه امن در شمال سوریه که در جریان عملیات نظامی اخیر تصرف کردند، مستقر کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اردوغان با بیان اینکه اگر متحدان ترکیه یاری اقتصادی نکنند، این کشور مجبور است خودش برای بازگرداندن مهاجران سوری هزینه کند، شرح داد: [ما] می توانیم گامی نمونه در [منطقه] بین رأس العین و تل أبیض برداریم. اسکان یک میلیون نفر در محدوده بین تل أبیض و رأس العین، برنامه ما برای منطقه امن است.

وی در مصاحبه با شبکه تی. آر. تی، اشاره ای هم به تهدیدهای آمریکا درباره سامانه پدافند موشکی اس-400 روسی نیز پرداخته و گفت: ما نمی توانیم برای خرید پاتریوت [از آمریکا]، از اس-400 دست بکشیم. این ماجرا تمام شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه اما احتمال خرید سامانه های پدافند موشکی پاتریوت از آمریکا را نیز رد نکرد: اگر ایالات متحده شرایط مناسبی را به ما پیشنهاد دهد، ما سامانه های آنها را خریداری می کنیم. زیرا ما می خواهیم شبکه پدافند هوایی خود را متنوع سازی کنیم.

اردوغان همچنین درباره نشست اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) در لندن و ابراز تعجب و حیرت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از خرید سامانه اس-400 توسط ترکیه، گفت: به او گفتم، آیا باید از تو اجازه بگیرم که چه چیزی را از چه کسی بخرم؟!

وی همچنین گفت از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست نموده تا دیداری با وی درباره موضوع لیبی داشته باشد، چراکه نمی خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل گردد. (جزئیات بیشتر)

اردوغان در ادامه به اقدام دولت یونان در اخراج نماینده لیبی از این کشور اشاره نمود و گفت: این اقدام یونان رسوایی بین المللی بوده و آنها بهای این اقدامات خود را در عرصه بین المللی پرداخت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 499

به "ترکیه یک میلیون آواره سوری را در منطقه امن اسکان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه یک میلیون آواره سوری را در منطقه امن اسکان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید