برند روستای جهانی چه نفعی برای ایران دارد؟

به گزارش مجله بوشهری ها، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که برند روستای جهانی چه نفعی برای ایران دارد؟

برند روستای جهانی چه نفعی برای ایران دارد؟

یاور عبیری، رئیس هیأت مدیره جامعه انجمن های بومگردی های کشور به مناسبت برگزاری بیست و پنجمین مجمع عمومی سازمان دنیای دنیاگردی UNWTO در شهر سمرقند ازبکستان که عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی و هیأت همراه از ایران در آن حضور دارند، یادآور شد: سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) از سال 2021 موضوعی را با عنوان دهکده های دنیای دنیاگردی مطرح نموده و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش دنیاگردی در حفاظت از روستاها عنوان نموده است. بر این اساس موضوعاتی از جمله منظره ها طبیعی، فرهنگی، ارزش ها و فعالیت های محلی شامل خوراک شناسی و حفظ هویت بومی روستاها مورد تاکید نهاده شد و شعار سال دنیاگردی بر مبنای آن دنیاگردی سبز نام گرفت.

او معتقد است: این رویداد باعث ایجاد یک برند دنیای برای روستاها و ایجاد شبکه دنیای است.

عبیری اضافه نمود: با این برند، روستاها در مسیرهای دنیاگردی بین المللی نهاده شده که در جذب دنیاگرد و اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

او در مقام رئیس میز دنیاگردی روستایی اظهار کرد: این ترادف توانسته به نقطه قوت ایجاد برندینگ دهکده دنیای منجر و مؤثرتر واقع گردد. بنابراین ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ایجاد شرکت تعاونی تامین احتیاج بومگردی ها، تشکیل بازارچه ها و تیمچه های بومگردی در شهرهای بزرگ نیز با همین رویکرد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیأت مدیره جامعه انجمن های بومگردی های کشور ادامه داد: ظرفیت افزایی بوم ها در سالهای اخیر و سیاست گذاری جامعه بومگردی های کشور، متقارن با نگاه تخصصی بر ظرفیتهای روستایی به وسیله میز دنیاگردی روستایی در یک سال گذشته توانسته است دستاوردهای مثمرثمری رقم بزند که امید داریم در این راه به توفیق خدمات ارزنده تری دست یابیم.

عبیری بعلاوه گفت: در انتظار اخبار نویدبخشی در نشست مجمع سازمان دنیای دنیاگردی در ازبکستان از سمت وزیر در روزهای آینده خواهیم بود و امیدواریم خبر مسرت بخش دهکده دنیای شدن را بزودی به گوش دنیایان برسانیم.

وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی پیش تر هشت روستای ایران را برای رقابت در بخش روستای دنیای به سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) معرفی نموده بود. روستای کندوان استان آذربایجان شرقی، روستای میمند کرمان، روستای سهیلی هرمزگان، روستای قاسم آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای پالنگان کردستان، روستای ابیانه اصفهان و روستای بیشه لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رقابت دنیای شرکت خواهند کرد.

تعداد کل کاندیداها در سطح دنیا 1256 روستا اعلام شده که طبق تجربه سالهای گذشته از این تعداد کمتر از 50 روستا به عنوان روستاهای دنیای در لیست روستاها قرار خواهند گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1402 بروزرسانی: 24 مهر 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2245

به "برند روستای جهانی چه نفعی برای ایران دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند روستای جهانی چه نفعی برای ایران دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید