ببینید؛ باورنکردنی ترین سانسور های صداوسیما در برنامه کودک

به گزارش مجله بوشهری ها، در روزگار عسرت زده دهه شصت و تا میانه های دهه هفتاد روزگار این چنین نبود و مردم از تکثر رسانه در امان بودند، کارتون های کودکی محدود بودند و ما همان ها را اصطلاحا به چشم می کِشیدیم و روی سر می گذاشتیم، در آن دنیا محدود و محصور سانسورچی ها راحت بودند و هر بلایی که می خواستند سر سناریو ها می آوردند، این مطلب که البته با ارجاع به بریده هایی از کارتون های محبوب کودکی ماست، نشان می دهد که سانسورچی ها چه بر سر داستان ها و کاراکتر ها می آوردند و ما چه ساده لوحانه فریب می خوردیم.

ببینید؛ باورنکردنی ترین سانسور های صداوسیما در برنامه کودک

بابا لنگ دراز

به گزارش بهترین ها، بابا لنگ دراز تنها کارتونی بود که عاشقانه هایش را با وجود سانسور، تماما حس می کردیم، سادگی های جودی و مهربونی های جرویس، او بابا نبود چیز دیگری بود و خب در آن روزگار قرار بود همه عشق متوجه پدر و مادر باشد که آن هم میانجی بود برای عشق به خدا!

جولز و جولی

آنقدر به تلویزیون اعتماد داشتیم یک لحظه هم شک نکردیم که یک دختر بلوند چشم آبی نمی تواند خواهر یک پسر زرد پوست و چشم و ابرو مشکی باشد، ما باور نموده بودیم که یک خواهر و برادر می توانند آنقدر همدل و همراه باشند، عشق فقط به خدا و خانواده در واقع!

تام و جری

این چیز هایی که از تام و جری حذف شده، در واقع لطمه جبران ناپذیری به نمک کار زده، شما تصور کنید این حجم از خنده ای که تام و جری از مخاطب می گرفتند، در واقع بیش از این ها بوده و ما نمی دانستیم، قرار بود چشم و گوشمان باز نشود.

چوبین

تمام بچگی فکر می کردیم چوبین یتیم است، اما این خانم زیبا که در ویدئو می بینید مادرش هست که در چنگ برونکای وحشتناک اسیر بوده! بله دوستان این گونه بوده!

بچه های مدرسه والت

این موزیک اصلی تیتراژ بچه های مدرسه والت نبوده! تو یک قسمت نوازنده خیابونی در حال نواختن آکاردئون است و مادر انریکو با پایکوبی او را همراهی می نماید. این سکانس را حذف کردند، اما موزیکش را برای تیتراژ گذاشتند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2191

به "ببینید؛ باورنکردنی ترین سانسور های صداوسیما در برنامه کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید؛ باورنکردنی ترین سانسور های صداوسیما در برنامه کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید