باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه های مجازی

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران با بیان این مطلب که نمایشگاه های مجازی و فیزیکی هیچ کدام نافی دیگری نیست، توضیح داد: در آینده این دو در کنار هم جوابگوی نیازها و سلایق مختلف مخاطبان خواهند بود.

باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه های مجازی

محمود تولایی، رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران درباره نقش نمایشگاه ها در توسعه کسب وکارها تاکید نمود: به طور قطع فرایندهای تجاری به سمت الکترونیکی شدن درحرکت است و تجربه ها در تجارت الکترونیک نشان می دهد، بی. تو.سی ها در فضای مجازی از بی. تو. بی ها سرعت بیشتری دارند. آینده تجارت در جهان مبتنی بر فناوری است اما هنوز هم کسب وکارهای زیادی به شکل سنتی درحال انجام است که تمایل به تغییر ندارند مگر آنکه به اجبار در این چرخه قرار بگیرند.

تولایی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های مجازی همگام با نمایشگاه های فیزیکی توسعه خواهد یافت؛ همانگونه که سینمای آنلاین وجود دارد و مردم نیز مایل به استفاده از آن هستند؛ اما گروهی نیز جذابیت دیدن فیلم را در فضای تاریک و بسته سینما می پسندند. هیچ یک از این دو امکان، منکر و نافی دیگری نیست و رشد و توسعه سینمای آنلاین راه خود را طی خواهد نمود.

این فعال مالی گفت: به باور من طی 8 سال آینده نمایشگاه های فیزیکی وجود دارد و نمایشگاه های مجازی به عنوان مکمل آنها عمل می نمایند.

تولایی گفت: کرونا، رعایت پروتکل ها و محدودیت های عبور و مرور ایران و جهان را به این سمت راهنمایی کرد که با شتاب بیشتری به سوی تجارت الکترونیک حرکت نمایند.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران را کاری نو و بدیع دانست و اضافه نمود: برگزاری حرفه ای این نمایشگاه می تواند در فرهنگ سازی استفاده از نمایشگاه های مجازی موثر باشد و اکنون در کنار بعضی از نمایشگاه های فیزیکی که به صورت محدود در حال اجرا است، نمایشگاه مجازی نیز برگزار می گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران عنوان نمود: در جهان در زمینه برگزاری نمایشگاه های مجازی اقدام های خوبی صورت گرفته است و باید بتوانیم این تجربه ها را ایرانیزه نموده و بر بستر شرایط موجود آن را اجرایی کنیم. برگزاری نمایشگاه مجازی راستا جدیدی را برای تجارت در عرصه نمایشگاهی باز خواهد نمود و با درنظر دریافت تجارب سایر کشورها در آینده نزدیک نمایشگاه های مجازی سهم مهمی از صنعت نمایشگاهی را به خود اختصاص خواهند داد.

او درباره تخفیف های ارائه شده برای مشارکت نمایندگان اظهار کرد: تخفیف ها انگیزه مختصری ایجاد می نماید اما معین نماینده نهایی انگیزه شرکت ها و امید به دستاوردهای نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه های مجازی است که می تواند محرک فعالان مالی و شرکت ها برای حضور باشد.

این فعال مالی عنوان نمود: نوع طراحی، پاسخگویی به احتیاج مشتری در قالب مجازی به گونه ای که معادل بازدید فیزیکی باشد از ویژگی هایی است که می تواند دستاوردهای نمایشگاه مجازی را افزایش دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1463

به "باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن مسیرهای جدید تجارت با برگزاری نمایشگاه های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید