بازدید از قلعه ای تاریخی در ناحیه توسکانی ایتالیا

به گزارش مجله بوشهری ها، در گوشه و کنار دنیا بناهای متروکه بسیاری یافت می شوند. بناهایی که با گذر زمان از زرق و برق و تازگی فاصله گرفته و به آغوش خاموشی و سکوت رانده شدند. این بار به سراغ قلعه ای زیبا با معماری تماشایی خواهیم رفت که برای بیش از 20 سال، از یادها رفته بود.

بازدید از قلعه ای تاریخی در ناحیه توسکانی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

قلعه ای زیبای بر فراز تپه ای سرسبز در ناحیه توسکانی و در شمال کشور ایتالیا جا خوش کرده که علی رغم مدت ها متروکه بودن، از زیبایی ناب، دست نخورده و تماشایی برخوردار است.

توسکانی خود بهشتی رویایی و دلفریب است که هم از نظر گردشگری بسیار مورد توجه بوده و هم عکاسان مشتاق بسیاری را از گوشه و کنار دنیا مجذوب خود کرده است. اما شاید حضور این زیبای سنگی، جذابیت این ناحیه را دو چندان کرده است.

مقالات مرتبط:

  • تصاویری خیره کننده از توسکانی، ایتالیا

این قلعه که به نام کَستلو دی سمّیتزانو () شناخته می گردد، در اوایل قرن هفدهم توسط نجبا و اشراف زادگان اسپانیایی ساخته شد. این قلعه حتی در سال 1878 توسط پادشاه آن موقع اومبرتوی اول () نیز مورد بازدید نهاده شده است.

در قرن نوزدهم این قلعه به فردیناند خیمِنِس () به ارث رسید و در فاصله سال های 1853 تا 1889 مورد مرمت و بازسازی نهاده شد. به دنبال این تغییرات، این سازه به یکی از مهم ترین مثال های حال حاضر سبک معماری شمال آفریقا () بدل شد.

در طول جنگ دنیای دوم، از این قلعه به عنوان یک هتل باشکوه و مجلل استفاده شد ، اما از اواسط دهه 1990 و بعد از تعطیل شدن کسب و کار هتل، این بنا نیز تخلیه و متروکه شد. علی رغم تغییرات و بازسازی های انجام شده، به جرأت می توان گفت که این قلعه هنوز هم از همان درخشش و ظاهر دلفریب اولیه خود بهره مند است.

تصاویر زیبایی که در ادامه به تماشای شان خواهیم نشست، توسط رومن رابروئِک (Roman Robroek)، عکاسی 29 ساله از هلند گرفته شده است. او معتقد است که زیبایی این قلعه حتی ممکن است شما را به دوران رومیان باستان باز گرداند. قلعه ای رویایی که طی سال ها در میان خانواده های ثروتمند ایتالیایی دست به دست شده است.

رومن می گوید که برای رسیدن به این قلعه، می بایست مسیری طولانی را در میان جنگل های سرسبز پیاده روی کنید. اما بی شک تماشای این سازه سنگی دلفریب، ارزش این تلاش را دارد. او در ادامه می افزاید که تلاش کرده تا در قالب این تصاویر، فضاهای بیش تری را در قاب تصویر گنجانده و هنر و زیبایی به کار رفته در گوشه گوشه این بنا را به بهترین شکل ممکن به بیننده نشان دهد.

فضای درونی این قلعه مملو از تزئینات هنرمندانه و جزئیات ظریف و تماشایی است، به عنوان نمونه یک نگاه به سقف این بنا، شما را مبهوت و متحیر خواهد نمود، گویی به ضیافت باشکوهی از جادوی رنگ و هنر دعوت شده اید.

شاید حتی باور حقیقی بودن چنین مکانی نیز دور از ذهن به نظر برسد و به همین مناسبت شایسته است زحمات و تلاش های شگفت انگیز مردمانی که با ذوق و سلیقه چنین بنایی را بنیان نهادند، ارج نهاد.

خود عکاس می گوید که باور نمی کرد چنین بنای زیبایی واقعی باشد، تا زمانی که واقعا درون این بنا ایستاده و روی کف پوش رنگارنگ آن قدم گذارده است. دقایقی به یادماندنی که آن چنان محو تماشای این شکوه و زیبایی شده که زمان و مکان را از یاد برده بود.

بهتر است سخن کوتاه کرده و در قالب مجموعه عکس های ثبت شده توسط این عکاس جوان و خوش ذوق، گردشی تصویری در این قلعه داشته باشیم.

گروهی از داوطلبان هم اکنون در تلاشی سخت و شبانه روزی هستند تا جلوی به مزایده گذاشتن این بنا را بگیرند، آنها ترجیح می دهند که این قلعه زیبا و تاریخی به عنوان یک موزه مورد استفاده نهاده شده و درهایش به روی عموم مردم باز باشد، نه آنکه تبدیل به یک هتل اسپای لوکس و مجلل گردد که تنها به طبقه ای خاص تعلق خواهد داشت.

شما این یادبود ارزشمند دوران قدیم را چگونه دیدید؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / curious-places.blogspot.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 424

به "بازدید از قلعه ای تاریخی در ناحیه توسکانی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از قلعه ای تاریخی در ناحیه توسکانی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید