این نوع عاشق شدن خطرناک است

به گزارش مجله بوشهری ها، عشق مجموعه ای از احساسات و عواطف قدرتمند و گاهی غافل گیرکننده را در پی دارد.

این نوع عاشق شدن خطرناک است

هجوم هیجان و لذت و احساسات مثبت ناشی از عشق، برخی افراد را چنان مجذوب می نماید که دوست دارند دائم این احساسات را تجربه نمایند. در این مطلب از خبرنگاران به بیان نشانه های اعتیاد به عشق می پردازیم.

نشانه های اعتیاد به عشق

عواطف دوران عاشقی گاهی چنان برای افراد مجذوب کننده می شوند که دوست دارند آن ها را مرتب تجربه نمایند. این تمایل، اعتیاد به عشق نامیده می گردد.

افکار مزاحم

طبیعی است که در مرحله ماه عسل، یعنی زمانی که تازه عاشق کسی شده اید، ذهنتان درگیر این رابطه عاشقانه باشد و گاهی به چیز دیگری فکر نکنید. اما اگر این افکار فراگیر درباره شخص یا حتی خود عشق بر جنبه های مختلف زندگی شما اثر منفی بگذارد، نگران نماینده است. به عنوان مثال اگر این افکار مزاحم عملکرد شغلی یا درسی شما را مختل نموده اند یا شرایط خواب شما را بر هم زده اند، باید هرچه سریع تر راهکار ای بیابید.

اضطراب جدایی

دلتنگی برای کسی که عاشقش هستید بسیار رایج است، اما اگر زمانی که نزدیک شما نیست احساس ناراحتی فراتر از تحمل دارید، این احساس غیرطبیعی ممکن است نشانه همین شرایطی باشد که برخی آن را اعتیاد به عشق می نامند.

حتی شاید مدام از شرایط و موقعیت هایی که شما را از عشقتان جدا می نمایند اجتناب کنید. به عنوان مثال ممکن است:

  • از رفتن به محل کار صرف نظر کنید
  • به مدرسه یا دانشگاه نروید
  • برنامه هایتان با دوستانتان را لغو کنید
  • از انجام تعهدات خانوادگی خودداری کنید

برقراری روابط متعدد

اگر بعد از قطع رابطه عاطفی یا شکست عشقی بلافاصله دنبال رابطه ای دیگر هستید، احتمالا به عشق اعتیاد دارید. در این شرایط افراد به خاطر ترس از تنهایی دنبال رابطه تازه نمی فرایند، بلکه می خواهند احساس لذت و سرخوشی دوست داشته شدن را بارها تجربه نمایند. در نهایت این تغییر رابطه سریالی می تواند به مشغولیتی خطرناک و ناسالم تبدیل گردد.

استفاده از عشق برای فرار از افکار آزاردهنده

ممکن است اندازه زیادی از زمان خود را با کسی بگذرانید که دوستش دارید و وقتی همراه او نیستید، مدام به او فکر کنید تا از افکار و احساسات دردناک و آزاردهنده فرار کنید. اگر فکر می کنید عشق وسیله ای برای دورشدن از افکار و احساسات منفی است، شاید دچار اعتیاد به عشق شده باشید. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب زنان فقط جذب این مردان می شوند سر بزنید.

ماندن در رابطه ناسالم

حتی زمانی که رابطه ای ناسالم و اصلاح نشدنی است، ممکن است کوشش های دیوانه واری برای حفظ آن انجام دهید. این کوشش ها برای حفظ رابطه ممکن است به ویرانی خودتان منجر گردد.

نباید فراموش کنید که لزوما هر رابطه ای به نتیجه نمی رسد و گاهی ادامه ندادن رابطه ای ناسالم برترین انتخاب برای شما و سلامت روان شماست.

فقط از عشق و رابطه لذت بردن

معمولا فقط زمانی که عاشق هستید یا با عشق خود وقت می گذرانید، احساسات مثبت دارید؟ این ویژگی می تواند نشان دهنده الگوی رفتاری ناسالم باشد. در این صورت، معمولا:

  • دیگر از تفریح ها یا فعالیت هایی که قبلا هیجان زده تان می کردند، لذت نمی برید.
  • تمرکز بر شریک زندگی یا رابطه خود را تنها علت زندگی می دانید.
  • وقتی با عشق خود نیستید، احساس ناامیدی دارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا برخی افراد در خواب جیغ می کشند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2079

به "این نوع عاشق شدن خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوع عاشق شدن خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید