ایده های نوآورانه به نمونه های آزمایشگاهی تبدیل شوند

به گزارش مجله بوشهری ها، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: می توان در دانشگاه ها به یاری صندوق های پژوهش و فناوری ایده های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد.

ایده های نوآورانه به نمونه های آزمایشگاهی تبدیل شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خیرالدین در نشست با رئیس هیات عامل و معاونان صندوق نوآوری گفت: در دانشگاه های کشور برای اینکه ایده ای به نمونه آزمایشگاهی تبدیل گردد، احتیاج به امکانات دارد و در این زمینه وجود سرمایه برای تامین تجهیزات لازم است.

وی مشکل دیگر در دانشگاه های کشور را رها کردن ایده های با قابلیت تجاری سازی مطرح نمود و گفت: می توان در دانشگاه ها به یاری صندوق های پژوهش و فناوری ایده های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا خلاء ها برطرف شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از جمله مسائل دانشگاه های کشور این است که صندوق های پژوهش و فناوری آنچنان که باید، وارد دانشگاه ها نشده اند تا به تجاری سازی ایده های نوآورانه و فناورانه یاری نمایند.

خیرالدین با تاکید بر ضرورت تقویت شتابدهنده های دانش بنیان برای حمایت از ایده های فناورانه گفت: برای افزایش شتابدهنده ها باید برنامه ریزی کنیم تا از صاحبان ایده حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی در سرانجام مهمترین اولویت معاونت فناوری وزارت علوم را ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری گفت و گفت: ما در این زمینه همه کوشش خود را به کار می گیریم تا این تعامل به برترین شکل ممکن برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1939

به "ایده های نوآورانه به نمونه های آزمایشگاهی تبدیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های نوآورانه به نمونه های آزمایشگاهی تبدیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید