اهداء 151 واحد خون در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش مجله بوشهری ها، مهدی زاده گفت: در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن امسال، 151 نفر پیروز به اهدای خون خود به مراکز انتقال سطح استان تهران شدند.

اهداء 151 واحد خون در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن

محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به اهداءکنندگان خون در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: در روز 22 بهمن سال جاری 187 نفر از راهپیمایان با مراجعه به مراکز انتقال خون، اقدام به اهدای خون خود و شرکت در این کار خیر و خداپسندانه کردند که از این تعداد 151 نفر پیروز شدند خون خود را برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان اهداء کنند.

او ادامه داد: از میان اهداءکنندگان خون، 31 درصد از آن ها جزء افرادی بودند که به طور مستمر در این کار خیر شرکت می کنند و 48 درصد از افرادی که پیروز به اهداء خون شده اند نیز جزء اهداءکنندگان باسابقه در سطح استان تهران محسوب می شوند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تأکید کرد: در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن سال جاری، 21 درصد از اهداءکنندگان برای اولین بار اقدام به اهداء خون خود و مشارکت در این کار خیر کرده اند.

آمار هایی که از سلامت خون در ایران خبر می دهد

مهدی زاده گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی در سطح استان خوب ارزیابی شده است اما به دلیل برودت هوا و انجام عمل های جراحی سنگین در تهران برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان افراد خیر بیشتری در زمینه اهداء خون باید مشارکت داشته تا مسئله ای از نظر تأمین خون و فرآورده های خونی در گروه های مختلف نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 681

به "اهداء 151 واحد خون در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء 151 واحد خون در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید