انتخاب جایگاه مناسب برای اتاق خواب مستر

به گزارش مجله بوشهری ها، اتاق خواب مستر شما باید مکانی بیشتر از یک اتاق برای خواب باشد. این اتاق باید فضای کافی برای استراحت شما فراهم کند. بسیاری از افراد از میزان اهمیت جایگاه های اتاق خواب غافل میشوند،حتی با اینکه اغلب مواقع برای تماشای تلویزیون یا مطالعه به این اتاق می فرایند. اندازه اتاق خواب اصلی شما و همچنین جایگاه ها، مبلمان و سبک دکوراسیون آن، از جمله عواملی هستند که باید هنگام انتخاب جایگاه های اتاق خواب در نظر بگیرید. معین کنید که آیا جایگاه ها را برای استراحت، مطالعه و یا طراحی دکوراسیون اتاق میخواهید.

انتخاب جایگاه مناسب برای اتاق خواب مستر

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

انتخاب جایگاه اتاق خواب، به عوامل متعدد بستگی دارد. ممکن است دنبال مبل راحتی هم رنگ تختخواب خود باشید، جایگاه های کوچک بخواهید و یا هر ایده دیگری در ذهن داشته باشید. خوشبختانه، در بازار هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید هر مدل جایگاه که میخواهید را تهیه کنید. قبل از آغاز بهتر است به چند نکته دقت کنید تا انتخاب برای شما کمی آسان تر گردد.

فضا

چه شما بخواهید مبل های راحتی انتخاب کنید چه جایگاه های کوچک، فضایی که در دسترس دارید باید اول از همه مورد توجه قرار گیرد. به جای اینکه چیزی را بخرید و بعد متوجه شوید برای فضای مورد نظر بیش از حد بزرگ است، اول متراژ فضا را محاسبه کنید. باید نسبت به بیش از حد بزرگ و بیش از حد کوچک به نوعی تعادل برسید و فضای کافی برای راه رفتن در اتاق در نظر بگیرید. اگر اتاق شما کوچک است، برای اتاق خواب جایگاه بخرید تا بتوانید این جایگاه را در گوشه اتاق بگذارید. اگر اتاق شما بزرگ است، میتوانید به دنبال مبل های لوکس و بزرگ عثمانی باشید که برای بیش از یک نفر جا دارند.

اندازه و طرح نیز در اینجا مشخص نماینده هستند. در یک اتاق خواب کوچک، جایگاه مناسب ترین گزینه است در حالی که در یک اتاق خواب بزرگ تر، شما آزادی بیشتری دارید تا مبل یا جایگاه که واقعا دوست دارید را انتخاب کنید. اگر خوش شانس بوده و صاحب اتاق خواب بزرگی باشید، فضای بیشتری برای اعمال خلاقیت در این حیطه، در اختیار دارید. شما میتوانید در گوشه ای دنج از اتاق چند جایگاه و با یک زیر پایی قرار دهید و حتی میتوانید این فضا را با نورپردازی از دیگر قسمت های اتاق تفکیک کنید. حتی میتوانید در این فضا قالیچه بیندازید یا با پارتیشن آن را از سایر فضای اتاق جدا کنید.

کاربرد

دلیل استفاده از فضا را در نظر بگیرید. آیا تنها هستید و میخواهید فیلم سینمایی ببینید؟ آیا تمایل دارید به مطالعه کتاب بپردازید؟ پاسخ به این پرسش بسیار مشخص نماینده است و در انتخاب نوع جایگاه برای اتاق خواب شما، نقش بسیار مهمی ایفا میکند.

مکان نگهداری وسایل

چنانچه فضای اضافی دارید، انبار نمودن وسایل اولویت اول شما خواهد بود اما اگر فضای کافی ندارید، این قضیه نسبتا اهمیت پیدا میکند. خلاقیت در ذخیره نمودن وسایل کار آسانی نیست، به همین دلیل بهتر است به کاتالوگ ها و مجلاتی که به شما برای ذخیره اشیاء و پیدا کردن مکان های مخفی اتاق نکاتی ارائه میدهند، نگاهی بیندازید.

از جمله پرطرفدارترین راهکار ها برای اینکار عبارتند از مبل های چند نفره همراه با کشو و یا میزهایی کگرددار. دسترسی به این کشوها بسیار آسان است، از این رو میتوانید هرآنچه که میخواهید حتی هنگامی که در تختخواب خود دراز کشیده اید، از داخل این کشوها بیرون بیاورید. یک مبل تک نفره راحتی که داخلش یک کشو تعبیه شده نیز گزینه ای بسیار عالی میباشد. تصور کنید در حال استراحت هستید و برای برداشتن کتاب مورد علاقه خود، فقط کافیست دست خود را دراز کنید. یکی دیگر از گزینه های محبوب، استفاده از انواع مبلمان گرد بدون دسته است، زیرا میتوانید در این مبل ها به پاهای خود استراحت دهید، بر رویش قهوه بنوشید و البته از آن به عنوان مکانی برای نشستن استفاده نمائید. اگر توانایی اقتصادی دارید، یک مبل مستطیلی شکل بزرگ و یا دو مبل کوچکتر انتخاب کنید.

تم

به احتمال زیاد تا الان یک تم مناسب برای اتاق خواب خود انتخاب کرده اید و لازم نیست این تم را برای قسمت نشیمن اتاق عوض کنید. میتوانید طراحی دکوراسیون خود را ادامه دهید و با قسمت دیگر اتاق هماهنگ باشید. بدین وسیله اتاق بسیار بزرگتر جلوه میکند و دیزاین بهتری خواهید داشت. به عنوان مثال، دیوارهای آبی روشن که مقداری رنگ سبز نیز در خود دارند، فضای مناسبی را در گوشه اتاق برای جایگاه های آبی رنگ بوجود می آورند و این نقطه به سرعت توجه بیننده را جلب کرده و همزمان میتوانید به دنبال چند المان سبز رنگ مانند بالشتک های نرم و سبز برای پس زمینه باشید. اگر اتاقی با تم عتیقه دارید، میتوانید فضایی قدیمی و با کیفیت بالا طراحی کنید، مثلاً از جایگاه های گهواره ای یا هر چیز دیگری که تم چوبی شما را تکمیل میکند، استفاده نمائید.

شما میتوانید با انتخاب مصالح، رنگ و دیزاین در قسمت های مختلف اتصالی بصری ایجاد کنید اما باید یادتان باشد که بخش نشیمن در اتاق به اندازه فضای خواب اهمیت ندارد. وسایل و اجزا باید یکدست باشند، این بدین معناست که تختخواب های فلزی، با پارچه ها و طرح های بسیار روشن، نمای خوبی نخواهند داشت و شما باید ارتباط خوبی بین اجزای اتاق ایجاد کنید. اتاق شما بهتر است آرامش بخش و راحت باشد.

اتاق نشیمن کوچک

آیا علاقه دارید به طراحی اتاق خواب راحت خود یک اتاق نشیمن نیز اضافه کنید؟ اگر اتاق خواب بزرگی دارید، در این صورت حتما توانایی اقتصادی نیز دارید و میتوانید در اتاق یک اتاق نشیمن بوجود بیاورید و در این فضا حریمی بسیار خصوصی برای خود داشته باشید. میتوانید تعدادی مبل چند نفره کوچک تهیه کرده و آنها را به فرم L بچینید و یا حتی جایگاه هایی برای مطالعه خریداری نمائید. این فضا میتواند توسط یک میز قهوه خوری چیدمان گرد به خود بگیرد. این چیدمان به نظر مجلل و لوکس می آید و بهترین فضای ممکن را برای اتاق شما ایجاد میکند.

چند فضا برای نشیمن

تعداد فضاهایی که برای نشیمن در اتاق خواب دارید به سبک زندگی خصوصی شما، بستگی دارد. مثلاً اگر بچه ها شما علاقه دارند به اتاق شما بیایند و هنگام صبح تلویزیون تماشا نمایند و شما همزمان بخواهید ایمیل هایتان را چک کنید، باید دو مکان برای نشستن تدارک ببینید. یک اتاق نشیمن با جایگاه های جداگانه و مبل های دو یا چند نفره راحتی میتواند مکان مناسبی برای گپ زدن باشد.

مبل راحتی تک نفره

این مدل مبل های راحتی فوق العاده هستند و شما میتوانید از این مبل ها برای انداختن لباس روی آنها بهره ببرید. اینگونه میتوانید فضایی خوب برای لباس هایتان در نظر بگیرید خصوصا اگر بر روی کف زمین لامپ های روشن قرار دهید و قالیچه ای از پوست گوسفند پهن کرده و آینه ای تمام قد نصب کنید.

خلاقیت در انتخاب وسایل

تزئینات اتاق خواب باید مناسب با فضای اتاق باشند و شما در عین حال باید وسایلی را در این اتاق قرار دهید که کابرد دارند. هنگامی که صحبت از جایگاه و مبل میگردد، بهترین انتخاب ها برای چنین فضایی، کوسن و پتوهای رنگی هستند.

چیدمان وسایل

مبل و جایگاه معمولا در کنار قسمت پایینی تخت قرار میگیرند. اگر به مکان قرارگیری آنها در هر جای دیگر شک دارید، آنها را در همین مکان قرار دهید. البته اگر پنجره های بزرگ، آفتاب گیر و یا یک شومینه دنج دارید، میتوانید مبل و جایگاه را در کنار آنها بگذارید، اینگونه بهتر خواهد بود. جایگاه های شما اگر روبروی یکدیگر قرار گیرند بسیار بهتر است اما شما نباید کابرد را فدای زیبایی چیدمان بکنید. اگر برای میهمانان نیازمند به فضای نشیمن وسیعی هستید، جایگاه ها را در گوشه ای از اتاق کنار درب قرار دهید و اگر شومینه دارید، جایگاه را کنار شومینه قرار دهید.

تختخواب

مبل و جایگاه شما باید تکمیل نماینده تختخواب باشند. تختخواب نقطه مرکزی است و مبل و جایگاه ها با مصالح، رنگ، فرم و یا همه این موارد مکمل تختخواب هستند. اگر میخواهید کفش های خود را بر روی آنها بگذارید و تختخواب را آلوده نکنید، یک نیمکت کوچک نیز ایده آل است. پانل بالای تختخواب و پارچه هم رنگ با این پانل که بر روی جایگاه ها قرار میگرد به اتاق خواب شما نمایی یکدست میدهد. هنگامی که به اتاق خواب به عنوان فضایی واحد نگاه میکنید، نتیجه فضایی فوق العاده است که هم میگردد در آن استراحت کرد و هم نشست.

انتخاب جایگاه

هنگامی که میدانید چه نوع جایگاه را انتخاب کنید، کار آسان میگردد. در قسمت زیر، چند پیشنهاد مطرح میکنیم که میتواند شما را در انتخاب صحیح راهنمایی نماید و در تمامی این پیشنهادات، توضیحات کامل در رابطه با فضایی که مناسب آنهاست، ارائه میکنیم.

جایگاه تابی

آیا تمایل دارید به اتاق خواب خود نمایی خاص دهید؟ یک جایگاه تابی زیبایی باور نکردنی دارد. شما میتوانید هر مدلی که علاقه دارید مناسب با اتاق خواب انتخاب کنید. این جایگاه ها فضای اتاق را بسیار خاص مینمایند و همینطور باعث میشوند احساس راحتی بیشتری کنید. یک جایگاه تابی میتواند از چوب، پارچه، آهن و … باشد.

جایگاه راحتی

چنانچه میخواهید یک جایگاه راحت و خوب در اتاق خواب قرار دهید، جایگاه راحتی پیشنهاد خوبی است زیرا فوق العاده است. انواع و اقسام این جایگاه ها برای انتخاب وجود دارند و شما تنها ضروری است مدلی را انتخاب کنید که متناسب با تم اتاق خواب شما است. این مدل جایگاه ها به اتاق خواب فضایی شیک میبخشند و بسیار هم راحت هستند.

مبل گرد و بدون دسته

مبل گرد و بدون دسته یا همان مبل معروف عثمانی یکی دیگر از گزینه های پرطرفدار است. آنها ظاهری نسبتا خاص دارند و اغلب به منظور ذخیره وسایل و بهینه سازی فضا ساخته میشوند. گاهی اوقات نیز میتوانید از این مبل ها به عنوان میز قهوه خوری بهره ببرید. این مبل ها سایزهای گوناگونی دارند و اگر دنبال مبلی چند منظوره هستید، مبل عثمانی را حتما آنالیز کنید.

مبل تک نفره راحتی

آخرین اما پر اهمیت ترین گرینه، مبل های راحتی تک نفره هستند که گزینه ای بسیار مناسب میباشند. شما میتوانید دو عدد از این مبل ها را در اتاق خواب قرار دهید و از آنها برای تماشای تلویزیون بهره ببرید. دو مبل راحتی تک نفره در یک اتاق خواب میتواند چیدمانی نسبتا رمانتیک ایجاد کند. اتاق خواب مستر شما باید علاوه بر زیبایی، قابلیت استفاده را نیز داشته باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر گونه چیدمانی در اتاق خواب داشته باشید، بهتر است به فضای قابل دسترس نگاهی بیندازید و بدانید که ترجیحات و احتیاجات شما چیست، به دنبال چیزی باشید که مطابق با سلیقه شما است.

اگر به دنبال چیزی چند منظوره هستید، به فرض مثال میتوانید یک مبل عثمانی بگیرید. اگر به دنبال چیزی هستید که مطمئن نیستید قرار است همیشه از آن بهره ببرید، به دنبال جایگاه یا مبل هایی باشید که قابل حرکت دادن هستند. شما میتوانید هنگامی که به این مبل و جایگاه ها احتیاجی ندارید، آنها را از سر راه بردارید. عامل اصلی در انتخاب مبل و جایگاه فضا است اما نباید زیبایی و نمای اتاق خواب مستر را فدا کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 508

به "انتخاب جایگاه مناسب برای اتاق خواب مستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب جایگاه مناسب برای اتاق خواب مستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید