آیا می توان جلوی تبلیغات نامناسب را گرفت؟ به دنبال انتشار خبری در خصوص تبلیغات غیراخلاقی در سایه، در یکی از سایت های فروش آنلاین

به گزارش مجله بوشهری ها، اینکه هر کسی از هر شبکه اجتماعی به دلخواه و بر اساس احتیاج خود استفاده می نماید، یک چیز بدیهی است.

آیا می توان جلوی تبلیغات نامناسب را گرفت؟ به دنبال انتشار خبری در خصوص تبلیغات غیراخلاقی در سایه، در یکی از سایت های فروش آنلاین

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

برای مثال در اینستاگرام ما هم پیج های رسمی شرکت ها و وب سایت های خبر و صفحات خوب اشخاص را داریم و هم پیج های زرد که با هر شیوه غیراخلاقی در پی افزودن فالوورهای خود هستند.

اما در سایت های فروش آنلاین کالا و خدمات چطور؟

خب مسلما وقتی کسی عضو این سایت ها می گردد در ابتدا باید شرایط کلی سرویس را بپذیرد که در ایران منطبق با قوانین داخلی است.

اما اگر اشخاصی این وسط در پی سوء استفاده نهان از سیستم برآیند، چطور می توان تشخیص داد و جلوی شرایط را گرفت؟

کلا فرایند نظارت بر کسانی که می خواهند با ظرافت سیستم را دور بزننند، کار ساده ای نیست و مثل یک جنگ موش و گربه می ماند.

صاحب سایت یا سرویس خرید و فروش، مکانیسم انسانی یا نیمه اتوماتیک را برای بقای سیستم خودش هم که شده پیشبینی می نماید. اما در مقام عمل روی بعضی از کالاها و خدمات ادعایی نمی توان نظارت انتهایی پویا و همواره مؤثر اعمال کرد.

چرا که این کار مستلزم بازدید حضوری، پرس و جو از مشتریان و داشتن راهی برای نمره بندی است.

به عنوان یک راه حال در صورتی که سایت خرید و فروش، امکانات مادی و نیروی انسانی مناسبی داشته باشد، می توان به صورت رندم و ناشناس، کارهایی کرد، اما در شرایط مالی حاضر همین مورد، کلی بودجه طلب می نماید.

از آن سو اگر فکر سیاه کسانی که می خواهند با حیله و رمز سرویس را تبدیل به پلتفرم شیادی و ارائه خدمات غیرقانونی نمایند، هوشمندتر باشد، باید چه کرد؟

در این موارد تا قضیه خیلی حاد نباشد، کسی متوجه نمی گردد. اما ناگهان همه چیز لو می رود و صاحب سرویس خرید و فروش می ماند و بدنامی و مسئولیت های قانونی.

خصوصا مسئولیت های قانونی بسیار نگران نماینده به نظر می رسد و ممکن است باعث نابودی یک سرویس گردد که برای 99 درصد مردم، چیزی به جز خدمت نداشته است.

اما از زاویه ای وسیع تر مثل همواره باید فکر کنیم که اصولا چرا باید شرایط جامعه به جایی برسد که فروش کالاهای بنجل و تبلیغات کاذب و حتی خدمات غیراخلاقی، اینقدر گسترده می شوند؟

سقوط مالی، مسلما تنزل اخلاقی و انبوه نیازهای در وهله اول اساسی برآورده نشده را در پی دارد که به سبب انباشت به سمت مسیرهای غیرقانونی تمایل پیدا می نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1219

به "آیا می توان جلوی تبلیغات نامناسب را گرفت؟ به دنبال انتشار خبری در خصوص تبلیغات غیراخلاقی در سایه، در یکی از سایت های فروش آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توان جلوی تبلیغات نامناسب را گرفت؟ به دنبال انتشار خبری در خصوص تبلیغات غیراخلاقی در سایه، در یکی از سایت های فروش آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید