آموزشگاه فلورانس میزبان ارزشمندترین آثار نقاشی و مجسمه سازی دوران رنسانس است

به گزارش مجله بوشهری ها، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، آموزشگاه فلورانس میزبان ارزشمندترین آثار نقاشی و مجسمه سازی دوران رنسانس است.

آموزشگاه فلورانس میزبان ارزشمندترین آثار نقاشی و مجسمه سازی دوران رنسانس است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

موزه ها همیشه نمایان گر میراث ملت ها در طول تاریخ بوده و فرهنگ، تاریخ و هنر را برای نسل بعد بازگو می نمایند. موزه ها بعلاوه حافظ تاریخ نسل گذشته و فرهنگ ملل و اقوام هستند و تجربه سیر در تاریخ را برای علاقمندان به ارمغان می آورند.

فلورانس یکی از شهرهای تاریخی ایتالیا بشمار می رود که تماشای آثار آن سبب آشنایی با جنبش هنری رنسانس می گردد. این شهر دارای اماکن گردشگری و دیدنی فراوانی است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می نماید. آموزشگاه این شهر هم از جمله اماکنی است که مجسمه ها و آثار نقاشی بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه های گردشگری فلورانس، شهر افسونگر ایتالیا

گالری آموزشگاها یک موزه هنری مهم در فلورانس ایتالیا است که مجسمه داوود میکل آنژ در آن نگهداری می گردد. علاوه بر این، آثار دیگری از این هنرمند، مجموعه ای از نقاشی های رنسانسی و یکی از عالی ترین مجموعه های نقاشی با زمینه طلایی هم در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه در همسایگی آموزشگاه هنرهای تجسمی فلورانس واقع شده و محل نگهداری بیشترین تعداد از مجسمه های میکل آنژ در دنیا بشمار می رود.

آموزشگاها گالری دومین موزه ایتالیا محسوب می گردد که در قرن هجدهم به سبب ایجاد فضایی آموزشی برای دانشجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی در همسایگی آن تاسیس و ساخت ساختمان این موزه در سال 1784 و به سفارش دوک عظیم پیتر لئوپولد انجام شد.

این گالری در ساختمان های قدیمی بیمارستان متیوی مقدس و صومعه نیکولوی مقدس کافاجو قرار گرفته که آثار هنری کهن به اسم مدل آموزشی برای دانشجویان آموزشگاه هنرهای تجسمی در تالارهای این موزه به نمایش گذاشته میشد و به همین دلیل نقاشی هایی از صومعه هایی که به وسیله دوک عظیم لورن در خاتمه قرن هجده یا به وسیله ناپلئون در سال 1810 سرکوب شده بودند، به سرعت در این گالری قرار گرفتند.

مجسمه داوود میکل آنژ در سال 1873 برای نگهداری به آموزشگاها گالری منتقل شد. هدف اصلی از ساخت و ایجاد این موزه، ایجاد گالری و فضایی وقف آثار میکل آنژ و در راستای عظیمداشت چهارمین قرن تولد این هنرمند بوده است. به این ترتیب معماری فضایی مخصوص مجسمه داوود میکل آنژ به وسیله امیلیو دفابریس و با طراحی پنجره سقفی انجام شد که در سال 1882 به بهره برداری رسید.

این گالری در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 مجدد سازمان دهی شد و نقاشی های زیادی مانند مجسمه متیو مقدس و چهار مجسمه برده به آثار آن اضافه شد.

تالار کلوسوس با اتاق هایی به سبک بیزانسی در دهه 1950 بازگشایی شد که 1300 پنل نقاشی را در بر می گیرد. بعلاوه در دهه 1980 مجموعه ای از مجسمه ها که به اسم نگهبان زنان در بیمارستان متیو مقدس مورد استفاده قرار می گرفته اند، به اتاق قرن نوزده این گالری اضافه شد. این مجسمه ها، مجموعه ای از مدلهای قالب گیری شده گچی لورنزو بارتولینی هستند.

اولین تالار آموزشگاها گالری، تالار کلوسوس است که امروزه میزبان مدل گچی مجسمه خیره نماینده مرمری جامبولونیا است. این مجسمه در مجموعه ای ارزشمند از آثار هنری در زمینه نقاشی های مذهبی از هنرمندانی چون پائولو اوچلو، پروجینو، فیلیپینو لیپی، دومنیکو گیرلاندایو و بوتیچلی از قرن 15 تا اوایل قرن 16 واقع شده است.

دومین تالار این موزه تالار زندانیان نام دارد که شامل آثاری از میکل آنژ است. محل قرارگیری مجسمه داوود میکل آنژ، سومین تالار این گالری محسوب می گردد. محل سکوی این مجسمه از یک قسمت مرکزی برای قرارگیری آن و 2 جناح جانبی تشکیل شده که در اطراف آن قابهای زیبایی از آثار هنرمندانی مانند برونتزینو، چکینو سالویاتی و آلوری نمایش داده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1720

به "آموزشگاه فلورانس میزبان ارزشمندترین آثار نقاشی و مجسمه سازی دوران رنسانس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگاه فلورانس میزبان ارزشمندترین آثار نقاشی و مجسمه سازی دوران رنسانس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید