آشنایی با روش نوین عصب کشی دندان

به گزارش مجله بوشهری ها، در روش نوین عصب کشی دندان هم میزان درد ناشی از عصب کشی پایین تر بوده و هم می توانید در مدت زمان کوتاه تری زیبایی دندان های خود را به دست آورید. گفتنی است که روش های نوین عصب کشی تمامی جنبه های مختلف در زمینه دندانپزشکی را در برمیگیرند و نمی توان آن را به یک مورد اختصاص داد. عصب کشی به معنی درمان ریشه ای دندان است و طی آن کلیه عصب دندان ها به بیرون آورده می شوند تا احساس درد آن از بین برود. دندان های مختلف تعداد عصب متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در عصب کشی دندان باید کلیه آنها از بین بروند. در روش نوین عصب کشی دندان کلیه مراحل به صورت لیزری انجام می گردد و عصب دندان از طریق لیزر از بین رفته و باعث تسکین درد خواهد شد. در صورتی که عصب کشی دندان به درستی انجام نگردد ممکن است احتیاج به ایمپلنت دندان داشته باشید که در این صورت هم میزان هزینه بیشتری احتیاج بوده و هم مدت زمان بیشتری را طلب خواهد نمود. روش نوین عصب کشی دندان تمامی موارد را سهولت خواهد بخشید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه کرده ایم:

آشنایی با روش نوین عصب کشی دندان

مراحل روش نوین عصب کشی دندان

فرآیند عصب کشی در روش نوین عصب کشی دندان در طی سه مرحله انجام می گردد که البته این مراحل وقت زیادی از شما نخواهند گرفت. در ادامه به آنالیز کلیه مراحل روش نوین عصب کشی دندان پرداخته ایم:

تمیز کردن کانال ریشه دندان

تمیز کردن کانال ریشه دندان

همانطور که میدانید هر یک از دندان ها تعداد کانال متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و برای عصب کشی معمولی و روش نوین عصب کشی دندان ابتدا باید این کانال ها به خوبی پاکسازی شوند. برای این کار ابتدا بی حسی موضعی به دندان های فرد زده شده و سپس کانال های دندان فرد عاری از هرگونه پالپ مرده یا بیمار خواهد شد. به دلیل حساسیت این موضوع حتما باید دندانپزشک حرفه ای را برای روش نوین عصب کشی دندان انتخاب کنید.

پر کردن کانال ریشه دندان, روش نوین عصب کشی دندانسپس نوبت به پر کردن کانال ریشه دندان خواهد رسید. البته در روش نوین عصب کشی دندان ابتدا باید از نبود هرگونه عفونت یا پالپ اطمینان حاصل نمایید. دندانپزشک موظف است که پس از خالی کردن کانال های دندان آنها را به صورت کامل شستشو داده و سپس از طریق ماده مخصوصی که به شکل لاستیک است کانال ها را پر کند. ماده ای به نام آمالگام نیز برای مهر و موم دندان مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اینکه این مراحل را پشت سر گذاشتید شما دندانی کاملا مرده خواهید داشت به گونه ای که کلیه عصب های آن از بین رفته و با ماده ای مصنوعی پر شده اند و می توانید بدون هیچ گونه دردی به صورت دائمی از آن بهره ببرید. در روش نوین عصب کشی دندان کوتاه ترین زمان را برای داشتن دندان های مرده و بدون عصب تحمل خواهید کرد.

پر کردن دندان در روش نوین عصب کشی دندان

آخرین مرحله در روش نوین عصب کشی دندان پر کردن یا اضافه کردن تاج است. پس از اینکه کانال ها با ماده مصنوعی پر شدند اتصال دندان با بدن قطع شده و به دلیل عدم تغذیه، شنماینده تر از قبل خواهد شد. البته رباط اتصال دهنده رابط بین دندان و بدن است و برای محافظت از این رباط حتما باید دندان پر گردد. به همین دلیل قبل از پر کردن دندان باید از هرگونه جویدن و نیش زدن امتناع کنید تا مسئله ای برایتان پیش بیاید اما پس از پر شدن دندان، می توانید به مانند روز اول و دندان خودتان از آن بهره ببرید. با این تفاوت که دیگر دغدغه ای برای خراب شدن آن نخواهید داشت. روش نوین عصب کشی دندان بهترین روش برای پرکردن دندان های خراب شده خواهد بود.

روش نوین عصب کشی دندان با لیزر

روش نوین عصب کشی دندان با لیزر

در بخش های قبل با مراحل عصب کشی دندان به خوبی آشنا شدیم و باید بدانید که در روش سنتی این مراحل از طریق سوزن های مخصوص دندانپزشکی پشت سر گذاشته می شوند که هم درد بیشتری داشته و هم مسائلی به دنبال خواهد داشت. در روش نوین عصب کشی دندان از لیزر استفاده می گردد که هم سریعتر بوده و هم بدون درد عمل عصب کشی دندان را انجام خواهد داد. در روش سنتی که از مته برای عصب کشی استفاده می گردد ممکن است بافت سالم هم در کنار بافت خراب از بین برود اما در روش نوین عصب کشی دندان لیزر قدرت تشخیص داشته و تنها بافت های خراب و آسیب دیده را نابود خواهد نمود. لیزر نوعی پرتو بسیار متمرکز از نور است و در این روش میزان بافت کمتری نسبت به مواقع عادی خواهید داشت اما ارتباط بین دندان و بدن به خوبی حفظ می گردد. روش لیزری عصب کشی دندان محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا نموده است و اصلی ترین دلیل آن، کم بودن اذیت، سروصدا و همچنین زمان ریکاوری است. به گونه ای که در مدت زمان کوتاه تری از روش سنتی می توانید سلامت دندان های خود را به دست آورید.

نکات دانستنی درباره عصب کشی با لیزر

در روش نوین عصب کشی دندان که لیزر به کار گرفته می گردد مزایا و معایبی شامل حالتان خواهد شد. در بخش های قبل با ویژگی های اصلی و مزیت های عصب کشی لیزری آشنا شدیم اما باید بدانید که این روش دارای معایبی نیز هستند. لیزر ها در یک جهت مستقیم حرکت می نمایند و این در حالی است که عصب های دندان پیچ و خم زیادی دارند و این امر می تواند یکی از مسائل روش نوین عصب کشی دندان باشد. همچنین لیزر باعث افزایش میزان دمای محل تابش شده خواهد شد که دمای آن را نیز افزایش خواهد داد و به همین دلیل ممکن است باعث آسیب بافت های سالم نیز گردد.

هزینه روش نوین عصب کشی دندان

هزینه روش نوین عصب کشی دندان

هزینه یکی از مهمترین موارد قابل توجه است که در این رابطه باید بدانید که هزینه عصب کشی دندان با لیزر بیشتر از روش معمولی خواهد بود اما به دلیل صرفه جویی چشمگیری که در وقت ایجاد می نماید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دندانپزشک های مختلف ممکن است قیمت های متفاوتی برای روش نوین عصب کشی دندان ارائه نمایند اما توصیه می کنیم که حتما دندانپزشک حرفه ای را برای این کار انتخاب کنید چرا که کیفیت حرف اصلی را خواهد زد.

منبع: هفت گنج
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1460

به "آشنایی با روش نوین عصب کشی دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش نوین عصب کشی دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید