60 درصد آپارتمان های حاشیه شهر بیرجند فاقد سند رسمی است

به گزارش مجله بوشهری ها، معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: حدود 60 درصد آپارتمان های سر به فلک کشیده بیرجند و حاشیه شهر فاقد سند رسمی است.

60 درصد آپارتمان های حاشیه شهر بیرجند فاقد سند رسمی است

جهت دریافت خدمات آلاچیق بتنی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی صبح امروز در محل دادگستری استان برگزار گردید.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی در این جلسه از اجرا نشدن قانون پیش فروش ساختمان در خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: بیش از 10 سال از تصویب قانون پیش فروش ساختمان و 6 سال از ابلاغ دستورالعمل این قانون می گذرد اما اجرای این قانون 25 ماده ای تا به امروز به صورت کامل و جامع در خراسان جنوبی انجام نشده است.

عدم اجرای کامل قانون پیش فروش ساختمان در استان

حسن رضا ندائی یادآور شد: بنا به دلایلی اجرا نشدن این قانون به نفع سازنده ساختمان و پیمانکاران است و مشاوران املاک حق تنظیم سند و تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در بیرجند و حاشیه آن حدود 60 درصد آپارتمان های سر به فلک کشیده فاقد سند مالکیت هستند بیان نمود: متأسفانه گاهی قیمت یک ملک در خراسان جنوبی حدود یک میلیارد تومان است ولی کسی برای ثبت سند آن اقدام نمی نماید.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم اینکه قانون پیش فروش ساختمان ضمانت اجرایی قوی دارد اما در خراسان جنوبی حتی یک فقره سند مطابق با این قانون هم تنظیم نشده است.

ندائی گفت: اعتبار دادن به سند رسمی طبق آنچه مد نظر قانونی است در خراسان جنوبی جدی گرفته نمی گردد.

انتشار بدون مجوز آگهی های پیش فروش ساختمان در استان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان نمود: در سال 1389 قانون پیش فروش ساختمان در 25 ماده و 4 تبصره به تصویب رسیده و آئین نامه اجرایی این قانون نیز در سال 93 تصویب شده است.

یدالله وحدانی نیا با بیان اینکه متأسفانه این قانون در خراسان جنوبی آن چنان که باید اجرایی نشده است اضافه نمود: تأمین امنیت و عدالت در حوزه مسکن، حمایت از طرف ضعیف قرارداد و جلوگیری از اجحاف به وی از جمله اهداف قانون پیش فروش ساختمان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان نمود: ضمانت اجرای کیفری و انتظامی و ملزم شدن شهرداری ها به صدور شناسنامه فنی برای هر واحد به صورت مستقل از جمله نوآوری های این قانون است که بسیاری از مسائل و مسائل حقوقی در حوزه معاملات را حل و فصل می نماید.

وحدانی نیا گفت: امروزه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد نشر بدون مجوز آگهی های پیش فروش ساختمان هستیم.

درج آگهی های فاقد مجوز در سایت های دیوار و شیپور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان نمود: بعد از تصویب آئین نامه قانون پیش فروش ساختمان، در دو نوبت در سال 97 و 98 مکاتباتی با رسانه ها، مطبوعات و پایگاه های خبری مجوز دار استان در این زمینه صورت گرفته است

ناصر نبی زاده توضیح داد: آگهی های فاقد مجوز بیشتر در شبکه های اجتماعی و یا در سایت های دیوار و شیپور درج می گردد.

اجرای طرح نماد در 13 مدرسه بیرجند

رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه توانمندی سازی و یاری به دانش آموزان در معرض خطر آسیب های اجتماعی از وظایف ما است گفت: در حال حاضر در اداره مراقبت 19 طرح را اجرا می کنیم که بیشتر آن بر اساس تفاهم نامه با شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی است.

حسن تهامی با بیان اینکه بر اساس غربالگری های صورت گرفته متأسفانه یک پنجم دانش آموزان خراسان جنوبی در معرض خطر آسیب های اجتماعی قرار دارند اضافه نمود: بیشتر این دانش آموزان از فرزندان یتیم از پدر یا مادر، فرزندان طلاق، فرزندان والدین در حبس و فرزندان دچار فقر اقتصادی خانواده هستند.

وی توضیح داد: طرح نماد، طرحی به معنای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است و این نظام مجموعه ای از خدمات در حوزه غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی و اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح نماد در 13 مدرسه بیرجند و 6 مدرسه در هر شهرستان خراسان جنوبی به صورت پایلوت اطلاع داد و یادآور شد: در شهرستان درمیان این طرح در 187 مدرسه برگزار گردید و امسال نیز برای سومین سال متوالی اجرا می گردد.

شناسایی 550 دانش آموز پرخطر در استان

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد والدین دانش آموزان معتاد خود نیز معتاد هستند گفت: در این راستا 178 نفر از دانش آموزانی که مشکل خاصی داشته و یا پرخطر بودند درمان شده اند.

تهامی با اشاره به اینکه همکاران مشاور پیگیر کار 207 نفر هستند یادآور شد: 365 نفر به سایر دستگاه ها ارجاع داده شدند.

رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی 550 دانش آموز پرخطر و درمان آنان اطلاع داد و گفت: در امسال 137 میلیون تومان برای غربالگری در نظر گرفته شده که نسبت به گذشته کاهش داشته و قول واریز 28 میلیون دیگر نیز داده شده است.

وی با اشاره به غربالگری 170 هزار دانش آموز در راستای بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی اضافه نمود: طرح نماد در 260 مدرسه پایلوت اجرا شده که در امسال نیز در این تعداد مدرسه تکرار می گردد.

255، ش

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1106

به "60 درصد آپارتمان های حاشیه شهر بیرجند فاقد سند رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد آپارتمان های حاشیه شهر بیرجند فاقد سند رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید