5 اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار گرفته است

به گزارش مجله بوشهری ها، علی حیدری در گفتگو با خبرنگاران گفت: این پنج بنا شامل برج تاریخی وثوق، حمام تاریخی فم و سه منزل تاریخی عباسقلی میرپنج، میرشکرایی و منزل تاریخی منسوب به حکیم و شاعر نظامی است که در صورت عدم ترمیم و بهسازی به طور کامل تخریب خواهند شد.

5 اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار گرفته است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

وی افزود: علاوه بر این پنج بنای تاریخی که در معرض نابودی هستند پنج بنای تاریخی ثبت ملی شده دیگر این شهرستان شامل مسجد شش ناو، بازار آهنگران، امامزاده محمد، امامزاده قاسم و امامزاده ابوالعلا نیز به بازسازی مرمت نیاز دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش با بیان اینکه تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار بسیاری از مسائل آثار تاریخی در معرض تخریب تفرش را رفع می کند گفت: علیرغم در حال تخریب بودن این بناها در سال جاری اعتباری برای ترمیم و بازسازی آنها در نظر گرفته نشده است.

حیدری همچنین از ثبت سه بنای تاریخی دیگر این شهرستان در فهرست آثار تاریخی ملی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 20 هزار گردشگر و مسافر از آثار تاریخی شهرستان تفرش بازدید کرده اند.

گفتنی است قدمت تفرش در استان مرکزی به دوران پیش از اسلام بازمی گردد و این شهرستان در حال حاضر بیش از 50 اثر تاریخی ثبت ملی شده دارد.

سنگ نگاره های یازیلی چای، قلعه توس، تکیه زاغرم تفرش(دوره قاجار)، قلعه مراد سلطان متعلق به دوره زندیه در بازرجان، آب انبار بلور (دوره قاجار)، کاروانسرای خانک، غسالخانه نقوسان، خانه و محل تولد دکتر محمود حسابی و قلعه باغکه (دوره قاجار) از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی شهرستان تفرش هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 706

به "5 اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار گرفته است" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار گرفته است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اثر تاریخی تفرش در خطر تخریب صد درصد قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید