459 واحد تولیدی کرمان پروانه علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران، علی بیگ زاده بعدازظهر یکشنبه در شورای استاندارد شهرستان رفسنجان با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: استاندارد دکترین انسانیت و اخلاق مداری است و تنها یک اداره ملزم به رعایت استاندارد نیست و در هر اداره و صندلی اداری حتی افراد جامعه ملزم به رعایت استاندارد هستیم.

459 واحد تولیدی کرمان پروانه علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند

وی اضافه نمود: تعهدات انسانی و اخلاقی در رابطه با رعایت استاندارد گذاشته شده و وظیفه خطیر استاندارد حفظ سلامتی بشریت است.

وی عنوان نمود: در ارزیابی از 160 کشور دنیا در خصوص استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران مقام 22 را به خود اختصاص داد که این پیروزی بزرگ در دولت تدبیر و امید بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه قانون توسعه استانداردها که سالها در مجلس بر زمین مانده بود بالاخره سال گذشته به تصویب رسید، یادآور شد: قانون جدید ارتقایی که برای استانداردها ایجاد شد رئیس سازمان ملی استاندارد را به عنوان معاونت رئیس جمهوری قلمداد می نماید و نیز در قانون جدید به همه موارد و همکاری در حوزه بین دستگاهی از جمله شرکت ملی پخش فراورده های نفتی دیده شده است.

بیگ زاده با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع صدور گواهی حلال است، اضافه نمود: جای کشور ما در گذشته در این خصوص کم رنگ بود اما الان این انطباق صندلی پیدا نموده و با پیگیری های سازمان ملی استاندارد در بین 32 کشور اسلامی که صنعت حلال را دنبال می نمایند استاندارد غذای حلال ایران با انطباق 98 درصدی شناخته شده است و این فرصت می تواند در اقتصاد کشور ما اثر مثبت بگذارد هرچند در این بحث هنوز سهم خودمان را آنچه حق ماست به دست نیاوردیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان در ادامه گفت: در اداره کل استاندارد استان و به تبع آن در شهرستان رفسنجان دنبال تسهیل امور در تمام فرایندها به منظور دسترسی، ارائه خدمات بهینه الکترونیکی شده هستیم و راه اندازی سامانه صادرات را دنبال می کنیم چون رفسنجان شهرستان صادراتی به ویژه در حوزه پسته، مغز پسته و صنعت فعالیت می نماید سامانه مشترک با گمرک داریم که یاری می نماید از رفت و آمدهای مردم و اتلاف وقت جلوگیری گردد.

بیگ زاده توضیح داد: امور تصدی گری را در حوزه کار استاندارد به بخش خصوصی واگذار کردیم و در حال حاضر حدود 90 آزمایشگاه همکار با ما همکاری دارند و ما نظارت و سیاستگذاری می کنیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان توضیح داد: کل واحدهایی که از ما پروانه کاربرد علامت استاندارد در سطح استان دریافتد یک هزار و 78 واحد فراوریی و کارخانه هستند و تعداد 609 کارخانه مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند که 505 واحد فعال هستند و 9 واحد غیرفعال و 47 مورد هم تعطیل هستند.

وی ادامه داد: 459 کارخانه و واحد فراوریی در استان پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان تشریح کرد: از 505 واحد فراوریی استان که مشمول استاندارد ملی اجباری هستند 155 کارخانه در زمینه مواد غذایی، شش واحد نساجی، 20 واحد بسته بندی، 45 واحد در مورد مواد شیمیایی، 9 کارخانه در زمینه خودرو، 12 مورد در زمینه برق، 7 واحد فراوریی در مهندسی پزشکی، 181 مورد در زمینه ساختمان، 49 مورد خدمات، 15 مورد مکانیک و 15 مورد در زمینه فلزات گرانبها هستند.

بیگ زاده با اشاره به بخشی از عملکرد استاندارد استان در سال گذشته گفت: تدوین استانداردها یکی از وظایف استاندارد است که سال گذشته 50 استاندارد ملی تدوین و پیشنهاد دو استاندارد بین المللی در مورد صادرات پسته و در حوزه گلاب زهرا شهرستان بردسیر انجام شد و دو کمیته متناظر ایزو را نیز در استان کرمان داشتیم.

وی بیان نمود: در سال گذشته تعداد اخطارها علیه واحدهای متخلف در استان 735 مورد و تعداد تذکر علیه واحدهای متخلف 749 مورد، اعلام جرم 54 مورد بوده و جمع آوری کالاها به علت نداشتن علامت استاندارد و عدم کیفیت 47 مورد و 44 مورد پلمپ خط فراوری بوده است.

بیگ زاده با بیان اینکه ما دنبال پلمب کردن خط فراوری یا تعطیلی واحدی نیستیم، یادآور شد: جایی که سلامت و امنیت آدم ها در خطر است پلمب صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه شهربازیها، پارکها و وسایل تندرستی جزء استاندادر اجباری هستند و شهربازی رفسنجان از شهربازی های خوب استان است، اضافه نمود: 620 مورد در استان این تجهیزات را بازرسی کردیم. ضمن اینکه آسانسورها نیز تابع استاندارد اجباری هستند و هر سال یک بار باید تمامی آسانسورها استاندارد خود را تمدید نمایند.

بیگ زاده با اشاره به اینکه 600 باسکول در استان کرمان داریم که سالانه باید کالیبره شوند، تأکید کرد: مردم حق دارند هولوگرام صحت سنجش وسایل توزین سبک را از یک فروشنده بخواهند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان توضیح داد: 76 صندلی سی. ان. جی در استان داریم که 10 مورد استاندارد شده و 66 صندلی برای دریافت گواهینامه استاندارد گام برداشتند که البته هر سال باید تمدید نمایند.

وی اضافه نمود: سال گذشته شش هزار گواهینامه صادراتی در استان به وزن 110 هزارتن که عمده محصول پسته، مغز پسته و خرما بوده صادر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 25

به "459 واحد تولیدی کرمان پروانه علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "459 واحد تولیدی کرمان پروانه علامت استاندارد تشویقی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید