3 راسته بازار ارومیه برای اولین بار بازسازی می شوند

به گزارش مجله بوشهری ها، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی از آنالیز طرح ها و نقشه های پیشنهادی برای بازسازی و احیای راسته های نخجوانی، مهدی زاده و شجاع الدوله بازار تاریخی ارومیه اطلاع داد.

3 راسته بازار ارومیه برای اولین بار بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز یکشنبه 1 تیر 99 با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای فنی پروژه میدان امام خمینی (ره) و بازار ارومیه گفت: از آنجایی که این راسته ها در شرایط نامطلوبی قرار دارند و قبلاً هم هیچگونه کار بازسازیی و نجات بخشی برای آن ها انجام نشده است، پیشهاد بازسازی و بازسازی آن مطرح و قرار شد با مشارکت شهرداری ارومیه و نظارت فنی این اداره کل، عملیات بازسازی و احیای آن برای اولین بار آغاز گردد.

او اضافه نمود: به همین منظور طرح مطالعاتی و نقشه بازسازیی آن به یک شرکت مشاور واگذار شد و در آخرین جلسه ای که با حضور افراد و کارشناسان ذی ربط در این اداره کل برگزار گردید، همه جزئیات و زوایای طرح پیشنهادی مورد آنالیز نهاده شد.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی مطرح کرد: طرح اولیه نواقصی داشت که مقرر شد تا شرکت مشاور طرح، ایرادهای مطرح شده را آنالیز و برطرف کند، سپس با بازبینی دوباره برای تأیید نهایی به وزارتخانه ارسال گردد.

او اضافه نمود: همچنین تصمیم گرفته شد که قبل از آغاز عملیات بازسازیی، مطالعات باستان شناسی توسط کارشناسان اداره کل استان انجام گردد تا در صورتی که در حین اجرای عملیات به صورت اتفاقی آثاری کشف شد، عملیات بازسازی متوقف و مطالعات باستان شناسی با جزئیات بیشتری ادامه پیدا کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 912

به "3 راسته بازار ارومیه برای اولین بار بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راسته بازار ارومیه برای اولین بار بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید