یک S کلاس الکتریکی با 770 کیلومتر بُرد (

به گزارش مجله بوشهری ها، پیش ازاین، هایپراسکرین خارق العادهٔ 56 اینچی مرسدس بنز EQS با سه صفحه نمایش را دیده بودیم و از بعضی مشخصات فنی آن باخبر شده بودیم اما حالا می توانیم از همهٔ ویژگی های این سدان لوکس الکتریکی آگاه شویم زیرا مرسدس بنز خاتمه رسماً آنرا معرفی نموده است.

یک S کلاس الکتریکی با 770 کیلومتر بُرد (

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، هرچند EQS تولیدی در ظاهر به اندازهٔ کانسپت Vision EQS جذاب و رؤیایی به نظر نمی رسد اما این ماشین که جایگزینی الکتریکی برای S کلاس محسوب می گردد، هرگز به دیگر بنزهای معمولی شباهتی ندارد.

زیر پوست EQS نیز با دیگر محصولات مرسدس کاملاً متفاوت است زیرا روی یک پلت فرم کاملاً اختصاصی الکتریکی ساخته شده که سال آینده با معرفی سدان کوچک تر EQE، شاهد محصول دیگری بر اساس آن خواهیم بود.

EQS با 5,265 میلی متر طول، ابعادی نزدیک به نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس دارد اما از لحاظ بصری، خودرویی کاملاً جمع وجور به نظر می رسد درحالی که بخش عقبی لیفت بک آن، نمای اسپرت تری از هر S کلاس دیگری تا به امروز ایجاد نموده است.

این سدان الکتریکی جدید فعلاً در دو نسخهٔ مختلف به نام های EQS450 محرک عقب و EQS580 4Matic (چهارچرخ محرک) عرضه می گردد.

نسخهٔ تک موتورهٔ EQS450 که 329 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف 6.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد.

نسخهٔ دو موتورهٔ EQS580 اما 516 اسب بخار قدرت و 855 نیوتن متر گشتاور دارد و با وزنی بین 2480 تا 2585 کیلوگرم، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها به 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد؛ اما علاوه بر این دو نسخه، مرسدس در حال کار روی یک نسخهٔ دیوانه وار 715 اسب بخاری هم هست که بعداً احتمالاً با نشان AMG عرضه خواهد شد.

به لطف ویژگی هایی مثل ضریب آئرودینامیک باورنکردنی 0.20 Cd و نسل جدید باطری ها، بُرد این خودرو طبق معیارهای WLTP به رقم چشمگیر 770 کیلومتر رسیده است.

مرسدس بنز در ابتدا EQS را با پکیج باطری 107.8 کیلووات ساعتی عرضه می نماید اما بعداً باطری های کوچک تر 90 کیلوواتی هم ارائه خواهد شد.

به منظور به حداکثر رساندن بُرد خودرو، مرسدس بنز حداکثر سرعت هردو نسخهٔ EQS را روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود نموده است.

هرچند حداکثر ظرفیت شارژ EQS در حد 350 کیلوواتی پورشه تایکان یا 300 کیلوواتی جی ام سی هامر نیست اما با استفاده از قابلیت شارژ 200 کیلوواتی آن، با 15 دقیقه شارژ تا 300 کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می گردد.

در همین حال، سیستم ناوبری هوشمند EQS نیز بجای اینکه خودرو را از جهت مستقیم تر اما با صندلی های شارژ کُند به مقصد برساند، جهتی را با شارژرهای سریع انتخاب می نماید حتی اگر راننده مجبور گردد دو بار برای شارژ توقف کند.

اما این سرانجام ویژگی های هوشمند EQS نیست زیرا این خودرو پرچم دار مرسدس محسوب می گردد؛ بنابراین در این سدان الکتریکی هم تکنولوژی های پیشرفته ای که سال گذشته در نسل جدید S کلاس دیدیم مثل نمایشگر سربالا با تکنولوژی واقعیت افزوده و فرمان گیری چرخ های عقب تا 10 درجه وجود دارد.

علاوه بر این، EQS به تکنولوژی خودران Drive Pilot مرسدس هم مجهز است که در ترافیک عظیمراه تا حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت امکان برداشتن دستان راننده از روی غربیلک فرمان را فراهم می نماید. البته این سیستم فعلاً فقط در آلمان ارائه می گردد تا زمانی که اقدامات قانونی آن در دیگر بازارها انجام گیرد.

و نهایتاً به یکی از برجسته ترین ویژگی های EQS یعنی هایپراسکرین می رسیم که از CPU هشت هسته ای، 24 گیگابایت رم و جدیدترین نرم افزار MBUX مرسدس برخوردار است.

هایپراسکرین شامل سه نمایشگر لمسی با طراحی بدون لایه می گردد که یعنی تمام برنامه ها روی نمایشگر باقی می مانند و بنابراین دیگر احتیاجی به صرف زمان برای گشتن در منوها نیست.

سرنشین جلو نیز می تواند در نمایشگر مقابل خود فیلم ببیند اما راننده تنها درصورتی که سیستم Drive Pilot فعال باشد می تواند این کار را انجام دهد. همچنین اگر دوربین تشخیص دهد که راننده به نمایشگر سرنشین نگاهی می اندازد، آن را کم نور می نماید.

البته هایپراسکرین اساساً یک آپشن است و EQS به طور استاندارد با همان نمایشگر عظیم عمودی 12.8 اینچی S کلاس عرضه می گردد.

این خودرو از پاییز آینده به بازار عرضه می گردد و یکی از 10 محصول الکتریکی مرسدس خواهد بود که تا قبل از سال 2022 به بازار می آیند. قیمت رسمی EQS هنوز اعلام نشده است اما در ایالات متحده باید از 110 هزار دلار و در بریتانیا از 80 هزار پوند شروع گردد.

تعداد بازدید : 117

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1546

به "یک S کلاس الکتریکی با 770 کیلومتر بُرد (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک S کلاس الکتریکی با 770 کیلومتر بُرد ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید