یک ترفند حرفه ای: رمزعبور وای فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید

به گزارش مجله بوشهری ها، بسیاری از ما هنگام دادن یک رمزعبور وای فای طولانی و پیچیده به دوستان یا اعضای خانواده حسابی اذیت می شویم.

یک ترفند حرفه ای: رمزعبور وای فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید

این روزها روش های بسیار ساده تری برای به اشتراک گذاری پسورد وای فای وجود دارد که یکی از آن ها، استفاده از کیو آر کد (QR Code) است. شما می توانید رمزعبور وای فای خود را به کیو آر کد تبدیل کنید و آن را پرینت گرفته در معرض دید دیگران قرار دهید. هر فردی بخواهد به اینترنت یا وای فای شما متصل گردد؛ باید با گوشی خود کیو آر کد را اسکن کند و دیگر احتیاجی به رد و بدل کردن رمزعبور وای فای نیست.

کیو آر کد مشکل عظیم ما که گاهی اوقات اصلا پسورد وای فای خودمان یادمان نیست را هم حل می نماید. دیگر احتیاجی نیست دنبال رمزعبور وای فای بگردیم و کلافه شویم یا هر بار پس از یک میهمانی و دورهمی، مجبور به تغییر رمزعبور وای فای شویم.

از سوی دیگر، احتیاجی نیست رمزعبور وای فای ما خیلی پیچیده و عجیب و غریب باشد تا دیگران آن را حفظ ننمایند و مجبور نباشیم چندین بار برای آن ها بخوانیم.

چگونه رمزعبور وای فای را به کیو آر کد تبدیل کنیم؟

ساختن کیو آر کد برای شبکه وای فای رایگان و ساده است. پیش از اینکه بخواهید برای وای فای خودتان یک رمز کیو آر کد بسازید؛ باید اطلاعاتی مانند نام شبکه وای فای (SSID) و پسورد وای فای خود را بدانید و به خاطر بسپارید یا در جایی یادداشت کنید.

نام شبکه و رمزعبور وای فای، اطلاعات بسیار حساسی هستند. اگر آن ها را روی کاغذی یادداشت می کنید؛ باید مطمئن شوید که پس از استفاده، این کاغذ را از بین می برید و دست فرد دیگری نخواهد افتاد.

حالا، مراحل زیر را برای ساختن کیو آرد کد از روی رمزعبور وای فای خود طی کنید:

1- وارد سایت QiFi website شوید. این سایت به شما اجازه می هد یک کیو آر کد رایگان برای وای فای بسازید.

2- نام SSID شبکه وای فای خود را وارد کنید.

3- رمزعبور وای فای خود را وارد کنید.

4- روی گزینه Generate بزنید.

پس از فراوری QR Code می توانید آن را به صورت عکس PNG روی کامپیوتر یا گوشی خود ذخیره نموده و فورا چاپ کنید. اگر ذخیره کنید؛ بعدا هم می توانید از آن استفاده نموده یا نسخه های اضافی چاپ کنید.

سپس باید کیو آر کد را در مکانی قرار دهید تا دیگران بتوانند آن را به راحتی اسکن نمایند. اگر دستگاه چاپگر ندارید؛ کد QR را روی گوشی خود داشته باشید تا دیگران بتوانند از روی صفحه نمایش شما آن را اسکن نمایند.

چگونه کیو آر کد را اسکن کنیم؟

امروزه، غالب گوشی های تلفن همراه چه اندرویدی یا آیفون و آیپد می توانند کدهای کیو آر را اسکن نمایند.

به سادگی برنامه دوربین را باز کنید و گوشی خود را روبروی کیو آر کد بگیرید تا یک اعلان دریافت کنید. بعد، روی اعلان زده و لینک درون آن را دنبال کنید تا به شبکه وای فای وصل شوید.

در اندروید، می توانید از اپلیکیشن های اسکن کیو آر کد هم بهره ببرید. این برنامه ها ضمن اینکه نام شبکه و رمزعبور وای فای را نمایش می دهند؛ گزینه ای برای اتصال به شبکه وای فای دارند.

این ترفند برای صاحبان وای فای های عمومی مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، محل های کار اشتراکی، شرکت های کوچک و لابی های هتل بسیار مناسب و کاربردی است.

شرکت سامسونگ به طور رسمی نسخه جدید پوسته One UI 2.5 را برای بعضی گوشی هایش عرضه کرد. عمدتا گوشی خانواده گلکسی اس 20، گلکسی اس…

بعضی اوقات رمزعبور یک شبکه وای فای را فراموش می کنیم. روش های زیادی برای یافتن رمزعبور یک وای فای که متعلق به خودمان بوده؛ داریم. هم از طریق…

این روزها کسی نمی پرسد آیا در فلان فرودگاه اینترنت و وای فای رایگان هست یا خیر؟! چون تقریبا دیگر در همه فرودگاه ها می توان وای فای عمومی یافت…

احتمالا همه ما تجربه دادن رمزعبور وای فای به اعضای خانه، دوست و آشنا، همکاران و دیگران را داریم. گاهی اوقات این کار ساده، بسیار سخت…

محبوب ترین اپلیکیشن جست وجوی هات اسپات در اندروید، بیش از 2 میلیون گذرواژه وای فای را به طور عمومی نشان می دهد. اپلیکیشن WiFi Finder اجازه می دهد کاربران هات اسپات های…

هنوز 15 ماه از انتشار استاندارد جدید امنیتی WPA3 برای رمزنگاری و بهبود امنیت شبکه های وای فای و روترهای بی سیم نگذشته است که اولین آسیب پذیری خطرناک…

در موقعیتی قرار گرفتید که احتیاج به رمزعبور وای فای تان داشته باشید ولی آن را به خاطر نیاورید؟ مثلا گوشی تلفن همراه جدیدی خریداری کردید و…

چندین روش برای اتصال افراد میهمان به یک شبکه وای فای وجود دارد. تا کنون دو روش را در سایت شبکه چی آموزش دادیم. روش اول، تعریف…

منبع: شبکه چی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1347

به "یک ترفند حرفه ای: رمزعبور وای فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ترفند حرفه ای: رمزعبور وای فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید