گردشگران به زیستگاه خرس قهوه ای سبلان نزدیک نشوند

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از گردشگران و کوهنوردان خواست از نزدیک شدن به زیستگاه خرس قهوه ای در سبلان به ویژه شابیل خودداری نمایند.

گردشگران به زیستگاه خرس قهوه ای سبلان نزدیک نشوند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، ودود رستم نژاد پنجشنبه 9 مرداد با اشاره به استقرار ساختمان پناهگاه شرقی و مجتمع آبگرم شابیل در محدوده اثر طبیعی ملی سبلان و داخل زیستگاه حیات وحش به ویژه خرس قهوه ای گفت: مشاهده شبانه و مکرر این حیوان در محوطه پناهگاه و مجتمع آبگرم شابیل به دلیل زباله های انباشته شده در این مکان ها رخ می دهد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به حضور شبانه روزی محیط بانان در منطقه و محدوده مناطق گردشگری شابیل و اسکان کوهنوردان در منطقه اشاره نمود و اضافه نمود: اطلاع رسانی، بنرهای هشدار در محل های پرتردد به گردشگران و کوهنوردان و آموزش چهره به چهره درزمینهٔ نحوه برخورد با خرس اجرا شده است.

گردشگران و کوهنوردان باید مسائل زیست محیطی ازجمله عدم ریخت وپاش مواد غذایی و رهاسازی زباله در طبیعت، برپا نکردن آتش و عدم روبرو مستقیم با حیوان را رعایت نموده و همکاری لازم با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مستقر در سرمحیط بانی شابیل را داشته باشند.

گردشگران و کوهنوردان مراقب باشند و برای حیوانات ایجاد خطر نکنند و توصیه می گردد در صورت مشاهده خرس مراتب را به پاسگاه محیط بانی مستقر در منطقه شابیل اطلاع دهند.

سبلان با ارتفاع 4811 متر در استان اردبیل واقع شده و زیستگاه خرس قهوه ای است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1080

به "گردشگران به زیستگاه خرس قهوه ای سبلان نزدیک نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران به زیستگاه خرس قهوه ای سبلان نزدیک نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید