کلاهبردار 5 میلیاردی از فروشندگان کالاهای دست دوم دستگیر شد

به گزارش مجله بوشهری ها، رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای در سایت های خرید و فروش اینترنتی اطلاع داد.

کلاهبردار 5 میلیاردی از فروشندگان کالاهای دست دوم دستگیر شد

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ جوشن سهرابی با اعلام این خبر گفت: این متهم با جعل و سندسازی، مبلغ 5 میلیارد ریال از فروشندگان کالاهای دست دوم کلاهبرداری نموده است.

وی بیان نمود: با شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت های خرید و فروش اینترنتی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی نهاده شد.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر توضیح داد: ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش های نوین، شخصی را شناسایی کردند و کوشش برای دستگیری وی شروع شد.

سهرابی اظهار کرد: از آنجایی که متهم متواری بود و آدرس و نشانی از وی در دست نبود با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاهش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان این که متهم در بازپرسی های اولیه به 14 فقره کلاهبرداری با همکاری دوست خود اعتراف کرد، اضافه کرد: با اقدام به موقع و کوشش ماموران پلیس آگاهی همدست متهم نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی اعلام نمود: این فرد پس از حضور فروشنده و توافق، وی را به آدرسی که از قبل برای فعل مجرمانه خود مهیا نموده بود، راهنمایی نموده و پس از دریافت کالا با پرداخت مبلغ اندکی وجه نقد به فروشنده، برای مابقی بدهی خود اقدام به صدور چک با عناوین جعلی می کرد.

سهرابی ادامه داد: فروشنده های مال باخته هنگام وصول چک دریافتی متوجه می شوند، عناوین جعلی است و امکان وصول آنها وجود ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان این که متهم با همکاری همدستش 5 میلیارد ریال از افراد مختلف کلاهبرداری نموده بود، گفت: هر 2 نفر پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضائی نهاده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 283

به "کلاهبردار 5 میلیاردی از فروشندگان کالاهای دست دوم دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبردار 5 میلیاردی از فروشندگان کالاهای دست دوم دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید