کشف آتش سوزی در جنگل ها با حسگرهای بدون احتیاج به شارژ

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیو اطلس، حسگر یادشده که بر روی شاخه های درختان نصب می گردد از دقت بالایی برای کشف آتش سوزی برخوردار است و برخلاف حسگرهای قدیمی هرگز احتیاج به شارژ شدن ندارد.

کشف آتش سوزی در جنگل ها با حسگرهای بدون احتیاج به شارژ

پیش از این هم حسگرهایی بدین منظور فراوری شده بودند، اما اتکای آنها به باتری های تعویض شونده و صفحات خورشیدی مشکلاتی را ایجاد نموده بود. زیرا گاهی تعویض دیرهنگام باتری این حسگرها را از کار می انداخت و گاهی نیز انبوه بودن پوشش جنگلی موجب می شد نور به صفحات خورشیدی حسگرها نرسد و آنها خاموش شوند.

محققان دانشگاه میشیگان برای حل این مشکل حسگر جدیدی فراوری نموده اند که شارژ آن به وسیله ابزاری موسوم به MC-TENG صورت می گیرد. این ابزار مجهز به دو لوله استوانه ای در هم فرو رفته است که حرکت آنها بر روی هم به علت وزش باد و تکان خوردن شاخه درختان باعث فراوری الکتریسیته و ذخیره آن در نانولوله های کربنی MC-TENG می گردد.

با افزایش تعداد سیلندرهای موجود در MC-TENG می توان میزان شارژ برق در آن را افزایش داد. در این صورت وزش تنها سه دقیقه باد برای فعال ماندن حسگر یادشده برای مدتی طولانی کافیست.

MC-TENG را می توان به انواع حسگرهای حرارتی و حسگرهای کاشف مونوکسید کربن اضافه نمود تا آنها نیازی به استفاده از باتری و صفحات خورشیدی نداشته باشند. داده های این حسگرها به طور بی سیم به ایستگاه های آتش نشانی منتقل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1044

به "کشف آتش سوزی در جنگل ها با حسگرهای بدون احتیاج به شارژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آتش سوزی در جنگل ها با حسگرهای بدون احتیاج به شارژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید