کاریابی در کانادا

به گزارش مجله بوشهری ها، یافتن شغل مناسب در کانادا از جمله راه هایی است که می توانید به وسیله آن اقامت دائم کانادا را به دست آورید. داشتن سابقه کار کانادایی، امتیازات زیادی را برای دستیابی شما به رزومه ای قوی و بین المللی و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا به همراه دارد.

کاریابی در کانادا

کارجویان برای یافتن شغل در کانادا احتیاج به اخذ تعداده بیمه اجتماعی (SIN) دارند. شما برای یافتن شغل در کانادا از منابع زیادی می توانید بهره ببرید که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • سازمان های خدمات به تازه مهاجرین: این سازمان ها، خدماتی مانند برگزاری ورک شاپ های رزومه نویسی و جلسات آموزش جستجوی کار را ارائه می دهند. تمامی این خدمات برای شما رایگان بوده و دولت کانادا هزینه های آنها را می پردازد. بعلاوه در دفاتر این سازمان ها امکان استفاده رایگان از کامپیوتر ، پرینتر دستگاه کپی و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد. معمولاً سازمان یاری به تازه مهاجرین خدمات خود را به افرادی که با ویزای اقامت دائم یا به صورت پناهندگی به کانادا مهاجرت نموده اند، ارائه می کند. موسسه Success در کانادا یکی از ده ها مجموعه کاریابی برای تازه واردین به تعداد می رود.
  • وب سایت اداره کار استان های کانادا: این وبسایت ها هم اطلاعات و آمار دقیقی از قوانین و مشاغل موجود در هر یک از استان های کانادا ارائه می دهند. از آنجا که در کانادا هر استان به وسیله دولت جداگانه در سطح استانی اداره می گردد، لذا وبسایت های کاریابی استانی هم زیر نظر اداره کار همان استان فعالیت می نمایند. اینجا می توانید وب سایت رسمی کاریابی اداره کار استان بریتیش کلمبیا را ببینید.
  • بانک اطلاعاتی کار کانادا: این مجموعه که اطلاعات آن به وسیله وب سایت Job Bank قابل دسترسی است، اطلاعات شغلی و حرفه ای را به صورت رایگان درباره کار در کانادا ارائه می دهد. اطلاعاتی از قبیل مشاغل موجود در کانادا، دستمزدها، وظایف اصلی مربوط به آن شغل، فرایند اشتغال و پیش احتیاجهای آموزشی.

مبه وسیله عایدی بعضی از مشاغل بر اساس اطلاعات سایت Job Bank

مشاور و محقق حوزه بازاریابی

عایدی سالیانه: 40،000 تا 45،000 دلار

مدیر بازاریابی در بریتیش کلمبیا

عایدی سالیانه: 40،000 تا 60،000 دلار

مهندسی مکانیک در بریتیش کلمبیا

عایدی سالیانه: 65،000 دلار

مدیریت مهندسی در بریتیش کلمبیا

عایدی سالیانه: 116،500 دلار

مهندسی الکترونیک در بریتیش کلمبیا

عایدی سالیانه: 60،000 دلار

مدیر محتوا (Content Director) در تورنتو، انتاریو

عایدی سالیانه: 55،000 تا 120،000 دلار

مشاور IT در بریتیش کلمبیا

عایدی سالیانه: 45،000 دلار

برای تماشا میانگین حقوق بسیاری از مشاغل دیگر می توانید به مطلب دستمزد در کانادا مراجعه نمایید.

کاریابی در کانادا بصورت حرفه ای

از جمله راهکارهای یافتن شغل مناسب در کانادا، مراجعه به سایت های کاریابی حرفه ای است. بعضی از این سایت ها دولتی و بعضی دیگر هم خصوصی اند. شما برای آنکه شانس خود را برای تصاحب مشاغلی که در این وبسایت ها ارائه می شوند بالا ببرید، باید رزومه کاری مستحکمی ارائه دهید. رزومه توضیحی از کلیه سوابق آموزشی، تحصیلی و بعلاوه تجارب کاری شماست. بسیاری از وبسایت های کاریابی کانادا به شما هدایت هایی در زمینه نوشتن رزومه ارائه می نمایند.

شما بعلاوه باید در هنگام درخواست کار Cover Letter ارائه دهید. کاور لتر توضیح مختصری است که شایستگی های شما را برای دستیابی به آن شغل نشان می دهد. بر اساس Cover Letter و رزومه ای که ارائه می دهید، کارفرما تصمیم می گیرد که شما را به مصاحبه کاری دعوت کند یا خیر.

لینکدین شبکه حرفه ای های جهان

افراد جویای کار در کانادا، بعلاوه برای یافتن شغلی که در حوزه تخصصی شان باشد، بهتر است یک اکانت فعال در LinkedIn داشته باشند. زیرا LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که افراد و شرکت ها می توانند به وسیله آن، با کسانی که در حوزه کاری مشابه فعالیت دارند، آشنا شوند و ارتباط برقرار نمایند. شرکت های کانادایی هم برای دعوت کارجویان به مصاحبه، به داشتن اکانت در شبکه اجتماعی LinkedIn اهمیت زیادی می دهند.

سایت های غیر دولتی کاریابی در کانادا

غیر از وبسایت های دولتی در کانادا شبکه ای از وبسایت های خصوصی هم فعالیت می نمایند که گاهاً در یافتن شغل مورد نظر حتی پیروز تر از دولتی عمل نموده اند. نمونه این وبسایت ها ایندید (Indeed) است که در آمریکا و کانادا بصورت گسترده برای یافتن مشاغل تخصصی استفاده می گردد. ایندید در واقع یک موتور جستجوی قدرتمند کاریابی است و اگر شما در آن حساب کاربری بسازید و رزومه خود را در آن آپلود نمایید، می توانید براحتی مشاغلی را که با رزومه شما همخوانی دارند یافته و هم با فشار یک دکمه رزومه خود را ارسال نمایید.

در انتها به چندین وبسایت کاریابی متداول در کانادا اشاره می کنیم:

  • indeed.com برای یافتن مشاغل تخصصی در کانادا و آمریکا

  • monster.ca برای یافتن مشاغل تخصصی و جنرال در کانادا

  • workopolis.com برای یافتن مشاغل تخصصی و جنرال در کانادا

  • وبسایت کریگز فهرست (craigslist.org) برای یافتن مشاغل جنرال در کانادا یا آمریکا

اگر علاقمند به تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی هوشمند موسسه خبرنگاران را پر کنید و برای رزرو وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1697

به "کاریابی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریابی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید