کارخانه فراوری سنگ مرمریت دهبید شایان

به گزارش مجله بوشهری ها، سنگ ماده ماندگار طبیعت و عنصر وفادار معماری است، سخت ترین مظهر طبیعت است و به رغم این سختی همنشین دیرینه نوع بشر بوده است؛ اولین ابزاری بود که انسان به دست گرفت؛ از آن اولین سلاح برای شکار و شکافتن دانه ها را ساخت، در سایه امن آن پناه گرفت و وقتی به آرامش و امنیتش پی برد در سایه آن مسکن گزید. استفاده از سنگ در معماری حالا قدمتی به دارازای تمدن انسانی دارد.

کارخانه فراوری سنگ مرمریت دهبید شایان

جهت دریافت خدمات نقشه ویلای دوبلکس کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مقاومت در برابر عوامل سرسخت طبیعی، استحکام، دوام، زیبایی و شکوه سنگ از جمله دلایل اقبال انسان به استفاده از سنگ در معماری بوده است. به رغم دشواری های استخراج، فرآوری و در نهایت رام کردن این عنصر سرسخت طبیعی، بشر نه تنها هیچ گاه در استفاده از آن صرف نظر ننموده، بلکه هر روز بیشتر آن را جستجو نموده و وسیع تر به کار گرفته است.

گروه راد استون با آگاهی از همین اشتیاق به استفاده از سنگ در معماری و همچنین شناختی عمیق از نیازها و خواسته های معماران، طراحان و سازندگان، حضوری فعال در عرصه استخراج سنگ از معدن و فراوری انواع اسلب، تایل و سنگ های تزئینی دارد.

معدن مرمریت دهبید شایان

این گروه صاحب امتیاز معدن دهبید شایان در استان فارس (در فاصله 200 کیلومتری شهر شیراز) است. این معدن عظیم و زیبا با 19 پله و ظرفیت استخراج سالانه ای بالغ بر 200 هزار تن یکی از بزرگترین سرچشمه های این سنگ در ایران محسوب می گردد. معدن دهبید شایان از نظر میزان حجم فعالیت و استخراج در میان معادن مشابه در رتبه نخست ایستاده است.

آنچه از دل این معدن استخراج می گردد نوعی مرغوب از مرمریت کرم رنگ است؛ سنگی زیبا و جذاب در ظاهر که حتی پس از فرآوری هم بازتابنده رابطه عمیقش با طبیعت بوده و مرز بین معماری و طبیعت را از میان برداشته و این دو را با یکدیگر پیوند می زند. رنگ کرم این سنگ قابلیت تطبیق پذیری آن را برای استفاده در پروژه های مختلف مسکونی و اداری به بالاترین درجه رسانده است.

رنگ کرم همچنین ظرفیت همنشینی بالایی با طیف وسیعی از رنگ ها را دارد و درست به همین دلیل در ترکیب بندی و رنگ بندی، انتخاب های متنوع را پیش روی معمار یا طراح پروژه های مختلف می گذارد. این دو ویژگی در کنار کیفیات دیگر مرمریت دهبید شایان به محبوبیتی فراگیر منجر شده و نه تنها در نقاط مختلف ایران، بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی همواره با اقبال فراوان روبرو بوده است.

کارخانه راد استون

کارخانه مجموعه راد استون در منطقه صنعتی شور آباد (کهریزک) واقع شده و در حال حاضر در فضایی به مساحت 15 هزار متر مربع و ظرفیت فراوری سالانه بیش از 280 هزار متر مربع در حال فعالیت است.

این مجموعه مجهز به خط فراوری اختصاصی اسلب و تایل است و با بهره گیری از تجهیزات و ماشین آلات ساخت کشور ایتالیا (از جمله دو دستگاه برش اره، دو قله بر، کوره طبقاتی، اسلب ساب، دو فرز دروازه ای و …) از پیشگامان فراوری با کیفیت سنگ در ایران است. چشم انداز ورود به بازارهای بزرگ جهانی و صادرات به کشورهای هدف، از انگیزه های اصلی گروه راد استون در تجهیز مجموعه اش به بهترین ها و به روزترین ها و ارتقای کیفیت فراوری با تکیه بر ابزارها و روش های مدرن فراوری بوده است.

کیفیت سنگ مرمریت دهبید شایان

نتیجه این ملاحظات فنی و حرفه ای و ترکیب آن با دانش و تخصص مهندسی و معماری، فراوری سنگی منحصربه فرد بوده که علاوه بر انطباق با استانداردهای جهانی، درخشندگی و کیفیتش گواه وسواس گروه راد استون در فراوری و نظارت دقیق کیفی در تمامی مراحل فرآوری است.

کیفیت سنگ مرمریت دهبید شایان، دوام و ماندگاری بالای آن مرهون اعمال انواع و اقسام روش های تقویت و مقاوم سازی بافت سنگ است. موفقیت در این مرحله، توفیق در پرداخت حرفه ای و هنرمندانه را در پی داشته است. سنگ کرم رنگ دهبید هم در ظاهر و هم در ابعاد واجد تنوعی فوق العاده است. رویه صیقلی و درخشان، سورت بندی های مختلف این سنگ و فراوری در اندازه های پرتعداد و متنوع از - از 30 در 60 سانتی متر تا اندازه کم نظیر 160 در 160 سانتی متر- موجب شده پای سنگ دهبید به کف، پله و نماهای داخلی پروژه های متعدد معماری باز گردد.

بسته بندی

در این صنعت، جابجایی و حمل و نقل سنگ بعد از فراوری که به قالب هایی چون اسلب و تایل تبدیل شده، از حساس ترین و مهم ترین مراحل عرضه و صادرات است. بدیهی است که ملاحظه این حساسیت نیازمند تدابیری حساب شده است تا از انتقال و تحویل سنگ به مقصد بدون هیچ آسیبی اطمینان حاصل گردد. چالش اصلی اما آنجاست که سهولت این انتقال را نمی توان فدای ملاحظات امنیتی و مراقبتی کرد.

رعایت این دو، یعنی تضمین سلامت سنگ به هنگام تحویل و سهولت حداکثری در پروسه جابجایی، به بسته بندی بی نقص بستگی مستقیم دارد. گروه راد استون با هدف ارائه کالا با حداکثر کیفیت و جلب رضایت خریداران و مشتریان خود توجه ویژه ای به بسته بندی محصولات خود دارد و سال ها تحویل بی دردسر و مطمئن محموله ها به مقصد، این گروه را در بخش بسته بندی هم به خوشنامی و پیشگامی رسانده است.

توجه ویژه به مسائل محیط زیستی از دغدغه های محوری گروه راد استون به شما می رود. تعهد این مجموعه در مبارزه با تخریب محیط زیست موجب شده تا روندهای استخراج از معدن، برش، فرآوری، بسته بندی و حمل ونقل همگی با کمترین آسیب و هزینه برای طبیعت همراه باشد.

گروه راد استون معماران، طراحان و سازندگان پروژه های ارزشمند معماری را به بازدید از کارخانه و خط فراوری، دپوهای سنگ مرمریت دهبید شایان و سورت بندی های آن دعوت می نماید. مشاوران این مجموعه آماده اند تا نیازها، خواسته ها و ویژگی های پروژه های شما را بشنوند و از میان محصولات متنوع خود بهترین ها را به شما پیشنهاد نمایند.

راه های ارتباطی با مجموعه راد استون

وب سایت: www.raadstone.com

اینستاگرام: @raadstone.com

ایمیل: [email protected]

تلفن: 54564852 - 021

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 571

به "کارخانه فراوری سنگ مرمریت دهبید شایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه فراوری سنگ مرمریت دهبید شایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید