چین مذاکرات مستقیم را برای اختلافات دریای چین جنوبی خواهان شد

به گزارش مجله بوشهری ها، نخست وزیر چین از کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

چین مذاکرات مستقیم را برای اختلافات دریای چین جنوبی خواهان شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با تشدید تنش ها بر سر مالکیت جزایر مورد اختلاف در دریای چین جنوبی، لی کچیانگ نخست وزیر چین از کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

لی کچیانگ نخست وزیر چین طی سخنانی در اجلاس منطقه ای در مالزی با بیان این مطلب گفت: در سالیان اخیر اختلافات در دریای چین جنوبی که باید مستقیما در میان کشورهای منطقه و به وسیله مذاکره مورد آنالیز قرار گیرد، به معضلی تبدیل شده که صلح و ثبات و آزادی کشتیرانی را در دریای چین جنوبی با مشکل روبرو نموده است.

چین که بر تقریبا تمامی نواحی انرژی خیز دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد، صخره های مرجانی را در مجمع الجزایر اسپراتلی به جزایر مصنوعی تبدیل نموده و در بعضی از آنها باندهای پرواز و دیگر تاسیسات دایر نموده است.

ویتنام، فیلیپین، مالزی، تایوان و برونئی نیز در دریای چین جنوبی ادعاهای مالکیت دارند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیروز در نشست آسه آن از کشورها خواست تا احداث جزایر مصنوعی را در دریای چین جنوبی متوقف سازند.

نخست وزیر چین گفت بعضی کشورها در خارج از منطقه خیلی فراتر از اختیارات خود در امور منطقه دخالت می نمایند و این به نفع هیچکس نیست.

وی اضافه نمود: ما تنها با توسعه منافع مشترک و کوشش برای یافتن زمینه های مشترک است که می توانیم اختلافات خود را کاهش دهیم و آن را رفع سازیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 567

به "چین مذاکرات مستقیم را برای اختلافات دریای چین جنوبی خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مذاکرات مستقیم را برای اختلافات دریای چین جنوبی خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید