پل معلق کاپیلانو ؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور

به گزارش مجله بوشهری ها، پل معلق کاپیلانو اولین بار در سال 1889 با طناب کنفی و تخته های چوب سرو بر فراز رود کاپیلانو ساخته شد. این پل 137 متر طول و 70 متر از سطح آب رودخانه ارتفاع دارد. پل کاپیلانو در آن موقع نه به عنوان یک جاذبه توریستی، بلکه برای دسترسی مالک کُنده ها به جنگل انبوه هر دو طرف رودخانه ساخته شده بود. اگرچه در ابتدا تنها این پل معلق جاذبه منطقه بود اما در 25 سال اخیر امکانات تفریحی متعددی در اطراف پل احداث شد و پارک پل معلق کاپیلانو شکل گرفت.

پل معلق کاپیلانو ؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

در ورودی پارک، توتم‌های ستونی ایستاده‌ای را مشاهده می‌کنید که نمایانگر مردم بومی این منطقه هستند. رود کاپیلانو بخشی از سرزمین اجدادی قوم اسکوامیش است که از قبایل بومی منطقه ونکوور هستند. نام اصلی رود کیاپالانو به معنی رودخانه زیبا و همچنین نام یکی از حاکمان اسکوامیش بود. توتم‌های موجود در پارک نمایانگر هنر و فرهنگ بومی ساحل غربی آمریکا هستند.

پس از چندین بازسازی در قرن بیستم، پل کنونی در سال 1953 ساخته شد و کابل‌های آن در 13 تن بتن محکم شدند. این پل تحمل وزن 96 فیل بالغ را دارد.

عرض پل به گونه‌ای طراحی شده که شما می‌توانید بدون مشکلی توقف کرده و عکس‌های خاطره‌انگیز بگیرید. بعد از دیدن این پل زیبا، می‌توانید جنگل اطراف را کاوش کنید که شامل درختان صنوبر، سدر سرخ، شوکران و کاج با عمرهای بلند و درخشان است. همچنین در این پارک دریاچه تخم‌گذاری قزل‌آلا و رودخانه‌های پرآبی وجود دارند. این پارک حدود 2500 هکتار است و اکوسیستم غنی ایالت بریتیش کلمبیا را در خود جای داده است. بلندترین درخت این پارک یک صنوبر داگلاس با ارتفاع حدود 76 متر است که به آن "مادربزرگ کاپیلانو" می‌گویند.

راه چوبی

روی "راه چوبی طبیعتی" پارک، شما می‌توانید در بخش شرقی پارک پیاده‌روی کنید و از زیبایی جنگل و چشم‌اندازهای آن لذت ببرید. در برخی ساعت‌ها، تورهای رایگان شما را همراهی می‌کنند تا به شما اطلاعاتی درباره جنگل و گیاهان و حیوانات آن بدهند. پلاکاردها نیز به دنیاگردان یادآوری می‌کنند که به مسائل محیطی و محافظت از منابع طبیعی اهمیت دهند.

ماجراجویی در بالای درختان

اگر دوست دارید در نزدیکترین مکان به درختان پارک گردش کنید، به قسمت "ماجراجویی در بالای درختان" بروید. این بخش شامل هفت پل کوچک معلق است که بین 8 درخت صنوبر بزرگ و در ارتفاع بیش از 30 متر قرار دارند. این پیاده‌روی به شما نشان می‌دهد که درختان کاپیلانو چقدر بلند هستند.

هر درخت دارای مکانی برای توقف و گرفتن عکس یادگاری است. مهمترین نکته این است که در ساخت این پل‌ها به درختان هیچ آسیبی وارد نشده و از آن‌ها مراقبت شده است. همچنین، پل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رشد درختان را مختل نمی‌کنند.

راستا صخره نوردی

جدیدترین بخشی که در سال 2011 به پارک افزوده شد، راستا صخره نوردی (Cliffwalk) است. این راستا پیاده روی معلق به صورت نیم دایره ای از صخره های سنگی سمت غربی رود بیرون آمده و اگر ترس شدید از ارتفاع نداشته باشید می توانید از چشم انداز رود، پل و جنگل حسابی لذت ببرید. راستا صخره نوردی به حدی مستحکم است که 45 تن وزن را می تواند تحمل کند، پس با خیال راحت این پیاده روی هیجان انگیز را تجربه کنید.

حصار پرندگان شکاری

یکی از دیدنی های منحصر به فرد کاپیلانو را می توان حصار پرندگان شکاری (Raptor Ridge) معرفی کرد. این حصار پرندگان در انتهای جنوبی سمت غربی پارک واقع شده است و می توان پرندگان شکاری را در آن دید. در این حصار از چوب افرا 28 گونه توان بخشی و تعلیم داده شده از پرندگان شکاری وجود دارند. برنامه های آموزشی و پروژه هایی برای اقدامات محافظتی هم در این مرکز برپا می گردد.

غذاخوری

چند نقطه غذاخوری در پارک کاپیلانو وجود دارد. لاگرز گریل (Loggers Grill) که همبرگر و خوراکی های متنوع دیگر عرضه می نماید؛ کاپیلانو کافی (Capilano Coffee) در نزدیکی ورودی پارک واقع شده است؛ در سمت شرقی پل، کیوسکی فعالیت می نماید که هات چاکلت و خوراکی های دیگر می فروشد؛ بریج هاوس کافه (Bridge House Cafe) در آن طرف خیابان پارک را هم می توانید برای ناهار خود انتخاب کنید.

نکاتی که باید بدانید

اگرچه پل کاپیلانو به قدر کافی مستحکم ساخته شده اما هشدارهایی روی آن وجود دارد که از دنیاگردان می خواهد عمداً پل را به لرزه در نیاورند و به این نکته وقتی با بچه ها به پل می روید باید توجه داشته باشید. کاپیلانو به هیچ وجه مناسب کسانی نیست که به حد مرگ از ارتفاع وحشت دارند چون همه چیزهای جالب این پارک بالاتر از سطح زمین رخ می دهد.

افراد ویلچر سوار نمی توانند به پل معلق، ماجراجویی بر بالای درختان و راستا صخره نوردی دسترسی داشته باشند اما ورودی پارک برای کسانی که با ویلچر یا عصا به آن می فرایند، رایگان است. اگرچه هزینه بازدید از پارک گران است اما این پل که سالانه بیش از 800,000 دنیاگرد از سراسر دنیا را به خود جذب می نماید، حتماً ارزش دیدن را خواهد داشت.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1017

به "پل معلق کاپیلانو ؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "پل معلق کاپیلانو ؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق کاپیلانو ؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید