آشنایی با بهترین پارک های ملی کانادا

به گزارش مجله بوشهری ها، کانادا کشوری پهناور با طبیعتی بکر و زیبا است. این کشور دارای بیش از 40 پارک ملی است که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. از کوه های پوشیده از برف و دریاچه های کریستالی تا جنگل های انبوه و حیات وحش متنوع، پارک های ملی کانادا چیزی برای همه دارند.

آشنایی با بهترین پارک های ملی کانادا

پارک ملی بنف (Banff National Park)

پارک ملی بنف قدیمی ترین و مشهورترین پارک ملی کانادا است. این پارک در قلب کوه های راکی واقع شده است و دارای قله های پوشیده از برف، دریاچه های کریستالی، و جنگل های انبوه می باشد. برخی از جاذبه های محبوب بنف عبارتند از:

  • دریاچه لوئیز (Lake Louise): این دریاچه با آب های فیروزه ای و قله های کوهستانی پوشیده از برف در پس زمینه، یکی از زیباترین دریاچه های جهان است.
  • دریاچه مروین (Moraine Lake): این دریاچه دیگر دریاچه خیره کننده در پارک ملی بنف است. آب های این دریاچه به قدری شفاف است که می توانید کف آن را ببینید.
  • کوه سالفر (Sulphur Mountain): این کوه به دلیل چشمه های آب گرم گوگردی خود شناخته شده است. از بالای کوه می توانید از مناظر خیره کننده ای از پارک ملی بنف لذت ببرید.

پارک ملی یوهو (Yoho National Park)

پارک ملی یوهو در همسایگی پارک ملی بنف واقع شده است و دارای بسیاری از همان مناظر خیره کننده است، اما با ازدحام کمتری. برخی از جاذبه های محبوب یوهو عبارتند از:

  • آبشار تاکاکا (Takakkaw Falls): این آبشار پنجمین آبشار بلند در کانادا است و مناظر چشمگیری را ارائه می دهد.
  • Emerald Lake: این دریاچه به دلیل آب های زمردین خود شناخته شده است و یکی از محبوب ترین مکان ها برای پیاده روی و قایق سواری در پارک است.
  • Kicking Horse Pass: این گذرگاه کوهستانی به دلیل مناظر خیره کننده و تاریخچه راه آهن خود شناخته شده است.

پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

پارک ملی جاسپر دومین پارک ملی بزرگ کانادا است و دارای مناظر کوهستانی خیره کننده، جنگل های انبوه، و دریاچه های کریستالی می باشد. برخی از جاذبه های محبوب جاسپر عبارتند از:

  • کوه ادیت کاول (Mount Edith Cavell): این کوه به دلیل قله سه شاخه و دریاچه کریستالی خود در پای آن شناخته شده است.
  • دریاچه مالین (Maligne Lake): این دریاچه عمیق ترین دریاچه در پارک ملی جاسپر است و مناظر خیره کننده ای را از کوه های راکی ارائه می دهد.
  • Athabasca Falls: این آبشار یکی از بزرگترین آبشارها در آمریکای شمالی است و مناظر تماشایی را ارائه می دهد.

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park)

پارک ملی گروس مورن در جزیره نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است و دارای مناظر کوهستانی خیره کننده، فیوردها، و سواحل اقیانوس می باشد. برخی از جاذبه های محبوب گروس مورن عبارتند از:

  • Tablelands: این منطقه از پارک ملی گروس مورن دارای مناظر منحصر به فردی است که شبیه سطح ماه است.
  • Western Brook Pond: این فیورد زیبا یکی از محبوب ترین مکان ها برای قایق سواری در پارک است.
  • Green Gardens: این منطقه از پارک ملی گروس مورن دارای مناظر خیره کننده ای از سواحل اقیانوس و کوه ها می باشد.

پارک ملی جزیره پرنس ادواردز (Prince Edward Island National Park)

پارک ملی جزیره پرنس ادواردز در جزیره پرنس ادواردز، کوچکترین استان کانادا، قرار دارد. این پارک دارای سواحل شنی، صخره های قرمز، جنگل های سبز و مزارع سرسبز است. برخی از جاذبه های گردشگری محبوب پارک ملی جزیره پرنس ادواردز عبارتند از:

  • ساحل کاوندیش (Cavendish Beach): این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل در پارک ملی جزیره پرنس ادواردز است و دارای شن های نرم و آب های زلال است.
  • فانوس دریایی گرین گیبلز (Green Gables Lighthouse): این فانوس دریایی در ساحل شمالی جزیره پرنس ادواردز قرار دارد و یکی از نمادهای این استان است.
  • مسیر ساحلی (Coastal Trail): این مسیر پیاده روی که در امتداد ساحل شرقی جزیره پرنس ادواردز کشیده شده است، مناظر خیره کننده ای از اقیانوس اطلس را به نمایش می گذارد.

پارک ملی گراس مور (Grasslands National Park)

پارک ملی گراس مور در جنوب استان ساسکاچوان قرار دارد. این پارک دارای دشت های وسیع علفزار، تپه های شنی و رودخانه های پرپیچ و خم است. برخی از جاذبه های گردشگری محبوب پارک ملی گراس مور عبارتند از:

  • مسیر دوچرخه سواری وست بلاک (West Block Trail): این مسیر دوچرخه سواری از میان دشت های وسیع علفزار و تپه های شنی می گذرد و مناظر خیره کننده ای از طبیعت پارک را به نمایش می گذارد.
  • مرکز حیات وحش بلک فوت فرت (Blackfoot Ferret Conservation Centre): این مرکز به保护 گورکن های سیاه پا می پردازد و بازدیدکنندگان می توانند این گونه جانوری در حال انقراض را از نزدیک ببینند.
  • مسیر پیاده روی دو پوند ریور (Two Pound River Trail): این مسیر پیاده روی در امتداد رودخانه دو پوند قرار دارد و مناظر خیره کننده ای از رودخانه، جنگل ها و دشت های علفزار را به نمایش می گذارد.

پارک ملی کیپ برتون (Cape Breton National Park)

پارک ملی کیپ برتون در شمال شرقی استان نوا اسکوشیا قرار دارد. این پارک دارای سواحل شنی، صخره های قرمز، جنگل های سبز و کوه های باشکوه است. برخی از جاذبه های گردشگری محبوب پارک ملی کیپ برتون عبارتند از:

  • مسیر پیاده روی اسکایلاین (Skyline Trail): این مسیر پیاده روی که در امتداد صخره های قرمز کیپ برتون کشیده شده است، مناظر خیره کننده ای از اقیانوس اطلس و جنگل های پارک را به نمایش می گذارد.
  • ساحل کبکود (Cabot's Landing Provincial Park): این ساحل یکی از محبوب ترین سواحل در پارک ملی کیپ برتون است و دارای شن های نرم و آب های زلال است.
  • فانوس دریایی کیپ برتون (Cape Breton Highlands National Park): این فانوس دریایی در شمال شرقی پارک ملی کیپ برتون قرار دارد و یکی از نمادهای این استان است.

پارک ملی فاندلند (Fundy National Park)

پارک ملی فاندلند در جنوب شرقی استان نیوبرانزویک قرار دارد. این پارک به دلیل جزر و مد عظیم خود شناخته شده است. برخی از جاذبه های گردشگری محبوب پارک ملی فاندلند عبارتند از:

  • ساحل آلما (Alma Beach): این ساحل یکی از بهترین مکان ها برای دیدن جزر و مد عظیم فاندلند است.
  • مسیر پیاده روی مارین گیت (Marine Gate Trail): این مسیر پیاده روی در امتداد ساحل فاندلند کشیده شده است و مناظر خیره کننده ای از اقیانوس اطلس و جزر و مد عظیم فاندلند را به نمایش می گذارد.

منبع مقاله: بهترین پارک های ملی کانادا

انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1797

به "آشنایی با بهترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید