پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به سیمرغ رسید

به گزارش مجله بوشهری ها، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه: سیمرغ از طرف انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است و به اسم نامزد دریافت این جایزه در کشور اسلواکی معرفی شده است.

پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به سیمرغ رسید

این کتاب بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری متناسب با نیازهای ویژه نوجوانان نوشته و چاپ شده است و به خاطر ماهیتی که دارد، در کمتر از یک سال توانسته به چاپ دوم برسد. محمد برنگی با تلفیقی از عناصر چاپ های سنگی و نقاشی ایرانی تصویر های بدیعی را خلق نموده است. کتاب دارای تصاویری است که جهانی پرشور پرنده افسانه ای (سیمرغ) را به نوجوانان می شناساند. سیمرغ پیش از این هم به لیست کلاغ سفید کتابخانه بین المللی مونیخ، نمایشگاه تصویرگری 2019 شارجه، لیست کلاغ سفید 2020 را ه پیدا نموده بود و بعلاوه منتخب دوسالانه کنکور نامی 2021 است.

بنابراین گزارش؛ دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا یکی از قدیمی ترین رویدادهای بین المللی تصویرگری کتاب کودک در کنار جایزه هانس کریستین اندرسن، از مهم ترین جوایز تصویرگری کتاب های کودک و نوجوان است.

این رویداد هنری از سال 1967 میلادی با پشتیبانی یونسکو به اسم یکی از مهم ترین مسابقات تصویرگری جهان زیر نظر دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (BIB) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا کشور اسلواکی برگزار می گردد.

هدف مؤسسه BIBIANA و بنیان گذاران این دوسالانه فراهم کردن شرایطی برای ارزیابی و توسعه تصویرگری است، بر همین اساس برترین آثار منتشرشده در دو سال گذشته به نمایش درمی آیند و کارشناسان و داوران بین المللی از سراسر جهان از میان این آثار به یک اثر جایزه بزرگ، به 5 اثر سیب طلایی و به 4 اثر پلاک طلایی اهدا می نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1781

به "پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به سیمرغ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک طلایی جایزه تصویرگری براتیسلاوا به سیمرغ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید