سرانجام دوره آموزش گلیم بافی و گیوه بافی در شهرستان درگز

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درگز گفت: دوره آموزش گلیمبافی و گیوهبافی در شهر نوخندان به انتها رسید.

سرانجام دوره آموزش گلیم بافی و گیوه بافی در شهرستان درگز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد مددی امروز دوشنبه 26 خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: 20 نفر از بانوان شهر نوخندان و روستاهای همجوار پس از طی دورهٔ آموزشی 150 ساعته زیر نظر مربی بومی، تکتم حجی زاده پیروز به اخذ گواهی مهارت شدند.

او مطرح نمود: این دوره آموزشی در دو رشته گلیمبافی و گیوهبافی از اواخر سال گذشته آغاز شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا مدتی متوقف شد. پس از اینکه شهرستان به لحاظ بیماری کرونا در شرایط سفید نهاده شد، آموزش ها مجددا با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد و اکنون این دوره به خاتمه رسیده و برای هنرجویان نیز گواهی مهارت معتبر از سوی اداره کل استان صادر شده است.

او گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در درگز در زمینه گردشگری و همچنین افزایش ورود گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان، در سال های اخیر زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی مقرون به صرفه برای هنرمندان فراهم شده است.

شهرستان درگز در فاصله 270 کیلومتری مشهد، مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است و 91 اثر و محوطه تاریخی و یک اثر طبیعی و میراث ناملموس از شهرستان درگز به ثبت رسیده است. سایتموزه و آتشکده بندیان درگز از مهم ترین آثار تاریخی این شهرستان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1001

به "سرانجام دوره آموزش گلیم بافی و گیوه بافی در شهرستان درگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام دوره آموزش گلیم بافی و گیوه بافی در شهرستان درگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید