هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/یزد نماینده وزیر در هیئت ممیزی دانشگاه های کشور ضمن اشاره به نقش ویژه مدیران مقطع ابتدایی در انسان سازی و خدمت به بشریت، گفت: اگر ما خواهان توسعه مالی، ایستادن در برابر استکبار و تبدیل شدن به قدرت جهانی هستیم، باید به معلمان بها دهیم.

هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند

سید منصور واعظ پور در اولین همایش چالش های پیش روی مدیران مدارس ابتدایی و راهکارهای آن که صبح امروز در محل فرمانداری ابرکوه برگزار گردید، اظهار کرد: هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه های معلمانش رشد نخواهد کرد لذا اندیشه های معلمان ما باید رشد کند تا مملکت رشد کند.

نماینده وزیر در هیئت ممیزی دانشگاه ها، ابراز کرد: معلمان، شهروند تربیت نموده و تحویل جامعه می دهند و باید بدانند که اشتباه یک معلم، دنیای را نابود می نماید لذا اگر معلم انسان های خوبی بسازد به بشریت خدمت نموده و اگر مسئولیتش را درس انجام ندهد، نسلی را به فنا می دهد.

واعظ پور با بیان اینکه مدیران و معلمان ابتدایی نقش فنداسیون جامعه آموزشی کشور را دارند، مطرح نمود: در نظام آموزشی مهم نیست که ما چه چیزی را آموزش می دهیم بلکه چگونه آموزش دادن اهمیت دارد. وقتی انسانی پرسشگر، خلاق، نقد پذیر، شکیبا، نظم پذیر، خطر پذیر، اهل مصاحبه و تعامل، برخوردار از روحیه مشارکت جمعی و همکاری گروهی باشد، کشورش در راستا توسعه پایدار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شخصیت همه انسان ها در دوره ابتدایی شکل می گیرد و در این سنین باید مهارت های لازم برای خوب زندگی کردن را بیاموزد؛ چرا که همه دانش آموزان قرار نیست به دبیرستان و دانشگاه رفته، دکتر، مهندس و غیره شوند بلکه بعضی افراد تحصیل را ادامه نمی دهند، در حالی که در جامعه به عنوان یک شهروند زندگی می نمایند.

استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که مدیران مدارس ابتدایی با دانش آموزان، والدین و معلمان ارتباط داشته و می توانند بیشترین تأثیر را در انسان سازی داشته باشند، اضافه نمود: مدیران باید به تغییر باور داشته باشند، دائم در حال یادگیری بوده، آگاهی ها و دانش خود را افزایش دهند، انتقاد پذیر بوده و در ایجاد رابطه عاطفی و جو صمیمی کوشش نمایند.

واعظ پور که طی سه سال جزء سه درصد دانشمندان برتر دنیا نهاده شد، اضافه نمود: مدیر باید در بالابردن منزلت معلمان کوشش نموده، باور را به دانش آموزان منتقل کند، در معلمان و دانش آموزان انگیزه ایجاد نموده و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند، تفکر خلاق داشته و خیال پردازی را به بچه ها آموزش دهند.

رئیس سابق انجمن ریاضی ایران ضمن تأکید بر آموزش انجام کارهای گروهی در دبستان ها، تأکید کرد: باید برای دانش آموزان ایجاد سوال نموده و آنان را به فکر وادار کرد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد خرد در سرانجام از همه مدیران و معلمان درخواست که به عنوان مسئولیت اجتماعی، همه کوشش خود را برای تربیت نسلی مفید در جامعه کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1791

به "هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید