هشدار هواشناسی : دمای بالای 49 درجه و احتمال آتش سوزی

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران:سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: افزایش نسبی دما، وقوع دمای بالای 49 درجه و پایداری جوی در بیشتر استان ها پیش بینی می گردد.

هشدار هواشناسی : دمای بالای 49 درجه و احتمال آتش سوزی

سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما و پایداری در جو در بیشتر استان ها، برای وقوع دمای بالای 49 درجه در برخی منطقه ها به ویژه در جنوب غرب کشور تا سرانجام هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

از امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان، با افزایش نسبی دما روبرو هستیم.بعلاوه به علت احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری و پرورش زنبور عسل هشدار سطح زرد صادر شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در شمال کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها اطلاع داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (17 تیر) در ارتفاعات غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی ابرناکی و رگبار پراکنده، یکشنبه و دوشنبه (18و19 تیر) در شمال آذربایجان غربی، سه شنبه(20 تیر) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه(21 تیر) در گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

وی با تاکید بر اینکه در سایر منطقه ها کشور طی پنج روز آینده آسمانی صاف انتظار می رود، ادامه داد: از امروز تا دوشنبه و طی روز چهارشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، بخش هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش هایی از مرکز و شمال شرق، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی توضیح داد: امروز در اغلب منطقه ها کشور به ویژه شمال غرب کشور و استان های واقع در سواحل دریای خزر افزایش دما رخ می دهد.

ضیاییان گفت: یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و دوشنبه علاوه بر این منطقه ها نواحی شرقی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (18 تیر) صاف، گاهی وزش باد، در برخی ساعت ها غبار رقیق و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 27 و حدبیشتر دمای 38 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (19 تیر) صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 27 و حدبیشتر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (17و 18 تیر) اهواز با دمای 49 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 11 و 10 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 2216

به "هشدار هواشناسی : دمای بالای 49 درجه و احتمال آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی : دمای بالای 49 درجه و احتمال آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید