شبکه قطارهای سریع السیر کشور را گسترش می دهیم

به گزارش مجله بوشهری ها، خبرنگاران/اصفهان مجری قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با بیان اینکه پس از احداث قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، رویکرد کشور به سمت احداث شبکه قطار سریع السیر تغییر نموده است، گفت: در تلاشیم تا شبکه قطار سریع السیر کشور پس از تهران-اصفهان را در مسیرهای دیگر ایجاد و توسعه دهیم.

شبکه قطارهای سریع السیر کشور را گسترش می دهیم

علیرضا صلواتی در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به ورود تکنولوژی قطار سریع السیر جهان به کشور با اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، اظهار کرد: ایران، به عنوان کشوری در حال توسعه، توجه به شاخصه های رشد و توسعه مالی را مد نظر خود قرار داده و با این نگاه، حمل ونقل ریلی را از جمله مهمترین روینمودهای توسعه ای خود می داند، از سوی دیگر تربیت کارشناسان خبره ریلی و بومی سازی جدیدترین فناوری های حمل و نقل از جمله مهمترین مزیت های ورود فناوری قطارهای پرسرعت به کشور است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: متأسفانه صنعت راه آهن در ایران بسیار قدیمی است و آن چنان که باید، مورد استفاده مردم قرار نمی گیرد، بنابراین باید فناوری های جدید به حوزه قطار سریع السیر ایران وارد شود تا در این حوزه به تکنولوژی های روز جهان مسلط شویم.

مجری قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان ادامه داد: تکنولوژی ساخت راه آهن کشور به 80 سال پیش باز می شود، اما ارتقا نیافتن زیرساخت های لازم، فرسودگی بخشی از ناوگان موجود، هزینه های بالای تعمیر و نگهداری زیرسازی، روسازی، ساختمان ها و ابنیه موجود و همچنین عقب ماندگی از سیستم های روز جهان به دلیل تحریم ها، اشکالات و هزینه های فراوانی را به صنعت حمل ونقل ریلی تحمیل نموده است.

وی با بیان اینکه دانش فنی قطار سریع السیر باید به ایران وارد شود تا شبکه قطارهای سریع السیر در داخل کشور با توان داخلی ایجاد شود، گفت: انتقال دانش و تکنولوژی در پروژه قطار سریع السیر از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین در پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران هدف اصلی، ورود این تکنولوژی به کشور است.

صواتی با تاکید بر اینکه پس از احداث قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، رویکرد کشور به سمت احداث شبکه قطار سریع السیر تغییر نموده است، توضیح داد: در تلاشیم تا شبکه قطار سریع السیر کشور پس از تهران-اصفهان، در جهتهای تهران-مشهد، تهران-تبریز و بسیاری از شهرهای عظیم دیگر نظیر شیراز و یزد و بوشهر و اهواز ایجاد شود تا شبکه قطارهای سریع السیر در کشور شکل گیرد.

وی توضیح داد: با احداث این پروژه ابتدا شمال تا مرکز کشور به تکنولوژی روز قطار سریع السیر مجهز خواهد شد و پس از آن، سایر خطوط ریلی سریع السیر شامل اصفهان-شیراز، اصفهان-اهواز، تهران-مشهد و تهران-تبریز عملیاتی شود.

به گفته مجری قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، با اجرای این طرح، ارتباط خطه مرکزی کشور به پایتخت و استان های شمالی تسهیل شده و با ارتباط جهت ریلی اهواز-شیراز و یزد به اصفهان، دسترسی جنوب کشور به پایتخت تسهیل خواهد یافت و فرایند متوازن در جنوب کشور و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف را عملیاتی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1617

به "شبکه قطارهای سریع السیر کشور را گسترش می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه قطارهای سریع السیر کشور را گسترش می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید