نقش موثر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش مخاطرات سیل

به گزارش مجله بوشهری ها، تهران(پانا)- مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور می گویدطرح های آبخیزداری و آبخوان داری با ظرفیت استحصال 530 مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از یک هزار مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم شیب و عرصه آبخوان ها، نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان های زیرزمینی ایفا می نماید.

نقش موثر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش مخاطرات سیل

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، ابوالقاسم حسین پور اضافه نمود: در این بارش ها، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام بیشترین میزان آبگیری را داشتند.

وی اظهار کرد: بعضی از این طرح ها که عملیات اجرایی آن در امسال به اتمام رسیده است، در این مرحله از بارندگی برای نخستین بار آبگیری و سرریز شدند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها اظهار داشت: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری با ظرفیت استحصال 530 مترمکعب باران در هکتار در مناطق کوهستانی و ظرفیت نفوذ بیش از یک هزار مترمکعب سیلاب در هکتار در مناطق کم شیب و عرصه آبخوان ها، نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آبخوان های زیرزمینی ایفا می نماید.

حسین پور با اشاره به پیشرفت مناسب طرح ها و پروژه های در دست اجرا در سطح حوزه های آبخیز کشور، از انتها یافتن و بهره برداری بیش از 600 هزار هکتار عملیات جدید آبخیزداری و آبخوان داری در سطح کشور تا سرانجام سال 99 اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1299

به "نقش موثر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش مخاطرات سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش موثر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش مخاطرات سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید