میراث فرهنگی رتبه نخست اشتغال را در قوچان کسب کرد

به گزارش مجله بوشهری ها، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان از کسب رتبه نخست اشتغال در این شهرستان اطلاع داد.

میراث فرهنگی رتبه نخست اشتغال را در قوچان کسب کرد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایعدستی خراسان رضوی، جواد رجبی امروز یکشنبه 12 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در این شهرستان برای 179 نفر اشتغال مستقیم و 180 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد نموده است.

او با بیان این که بیش از 700 هنرمند صنایعدستی در قوچان فعال هستند، ادامه داد: این هنرمندان در کارگاه های چارق دوزی، نمدمالی، گلیم بافی، پوستین دوزی، تلفیق گلیم و فرش، میناکاری و... فعالیت می نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان با اشاره به اشتغال زایی بخش اقامتگاه های بوم گردی گفت: موافقت اصولی 11 اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان صادر شده که در هفته دولت افتتاح می گردد.

او اضافه نمود: در این بخش زمینه اشتغال بیش از 30 نفر به صورت مستقیم و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

رجبی توضیح داد: این اداره رتبه اول ایجاد اشتغال در قوچان را کسب کرد و در جلسه کارگروه مهارت شهرستان توسط مدیرکل فنی و حرفه ای استان و فرماندار شهرستان از کوشش های مدیریت و پرسنل این اداره تقدیرشد.

شهرستان قوچان که در فاصله حدود 125 کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است، دارای 147 اثر تاریخی، طبیعی، تپه و محوطه شناسایی شده است که 50 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bushehrherfa.ir شناسه مطلب: 1087

به "میراث فرهنگی رتبه نخست اشتغال را در قوچان کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی رتبه نخست اشتغال را در قوچان کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید